جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 12598 14:27 1394/02/22
اخبار بورس ها - صفحه بورس - 22 اردیبهشت 94

اخبار بورس ها - صفحه بورس - 22 اردیبهشت 94

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار بورس ها - صفحه بورس - 22 اردیبهشت 94

اخبار بورس ها - صفحه بورس - 22 اردیبهشت 94

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مبین بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کرد

در نتیجه داد و ستدهای دیروز سهامداران بیش از 689 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 464 میلیارد ریال بود و در 48 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.در داد و ستدهای این روز بورس، شاخص کل برای دومین روز متوالی 246 واحد رشد کرد و به عدد 63 هزار و 316 واحد رسید.در نتیجه داد و ستدهای روز سه شنبه سهامداران بیش از 689 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 464 میلیارد ریال بود و در 48 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.گفتنی است در جریان معاملات دیروز نمادهای پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت، بانک صادرات، بانک تجارت و پالایش نفت اصفهان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص ، رشد این متغیر را رقم زدند.

کارگاه آموزشی بورس:

تاثیر بورس بر اقتصاد جامعه

نتایج موثر بورس در اقتصاد جامعه را می توان به شرح ذیل بیان نمود : بورس از طریق جذب و به کار انداختن سرمایه های راکد سرمایه گذاری را در جامعه بالا می برد. بورس بین عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان سرمایه تماس برقرار می کند و معاملات بازار سرمایه را تنظیم می نماید. با قیمت گذاری سهام و اوراق بهادار تا حدودی از نوسان شدید قیمت ها جلوگیری می کند. مردم به پس انداز تشویق می شوند و این پس اندازها در فعالیت های اقتصادی به کار گیری شده و موجب کاهش نرخ تورم می گردد. بورس و فعالیتهای موبوط به آن سرمایه های لازم را برای اجرای پروژه های دولتی و خصوصی فراهم می آورد. بورس با شرکت دادن تعداد زیادی از مردم جامعه در سرمایه گذاری ها به عادلانه ترین توزیع در آمد و ثروت در سطح کشور کمک می کند. برای شنیدن فایل صوتی این آموزش لطفا پس از دریافت نرم افزار بیش نما تلفن همراه خود را مقابل بارکد روبرو قرار دهید.

عرضه 36 گرید ماده پلیمری در بورس کالای ایران

روز سه شنبه 22 اردیبهشت ماه، 36 گرید انواع ماده پلیمری در بورس کالای ایران عرضه شد.در این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، 53 هزار و 299 تن ماده پلیمری مجتمع های پتروشیمی بندرامام، تندگویان، لاله، آریاساسول، ایلام، مهر، پلی پروپیلن جم، رجال، اروند، غدیر و آبادان روی تابلوی عرضه رفت؛ مهمترین عرضه های پلیمری این روز شامل استایرن بوتادین رابر، پلی اتیلن ترفتالات بطری، پلی اتیلن ترفتالات نساجی، پلی اتیلن سبک و سنگین فیلم، پلی اتیلن سنگین بادی، پلی پروپیلن شیمیایی، پلی پروپیلن نساجی و پلی وینیل کلراید بود.علاوه بر این، 50 هزار تن وکیوم باتوم، 32 هزار و 300 تن قیر، 9 هزار تن لوب کات و چهار هزار تن گوگرد روانه تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |