پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 47925 17:34 1395/09/14
اخبار بودجه سال ۹۶ بخش تولید

اخبار بودجه سال ۹۶ بخش تولید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار بودجه سال ۹۶ بخش تولید

اخبار بودجه سال ۹۶ بخش تولید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

افزایش عوارض واردات خودروی سواری

دولت در لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور پیشنهاد داده است که عوارض واردات خودروهای سواری به میزان ۵ درصد برروی کشتی افزایش یابد. براساس لایحه بودجه سال ۹۶ عوارض واردات خودروهای سواری به میزان ۵ درصد قیمت  بر روی کشتی افزایش خواهد یافت. دولت عایدی خود از این محل را ۲۶۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده است.

تعیین ۱۰۰میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات برای واحدهای تولیدی

۱۰۰ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات واحدهای تولیدی با اولویت تولیدات صادراتی بر لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ لحاظ شده است. بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ که امروز (یکشنبه) توسط رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، ضمن در نظر گرفتن ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات واحدهای تولیدی با اولویت تولیدات صادراتی رقمی معادل ۳۵ میلیارد تومان به منظور زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شده است.رقم‌های مربوطه در جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه در سال ۱۳۹۶ بر لایحه بودجه نگاشته شده‌اند.

رشد مالیات سیگار

طبق لایحه بودجه سال ۹۶ میزان مالیات هر پاکت عنوان سیگار تولید داخل و هر پاکت سیگار وارداتی تعیین شد. از ابتدای سال آتی تولید و واردات عنوان سیگار و محصولات دخانی علاوه بر مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات و ارزش افزوده، ‌ مشمول مالیات بدین شرح است که مالیات هر پاکت انواع سیگار تولید داخلی به میزان ۲۰ درصد و وارداتی به میزان ۳۰ درصد قیمت خرده فروشی تعیین می شود.همچنین مالیات عنوان توتون پیپ و تنباکوی معسل یا سنتی آماده مصرف تولید داخلی به میزان ۲۰ درصد و وارداتی به میزان ۳۰ درصد خرده فروشی بر لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ تعیین شده است.

سنگ‌آهنی‌ها موظف به تسویه‌حساب حق انتفاع شدند

همچنین طبق لایحه بودجه ۱۳۹۶ کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج‌کننده سنگ آهنگ که پروانه بهره‌برداری آنها به نام ایمیدرو است موظفند بدهی حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن فوق را تا پایان سال ۱۳۹۵ به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور پرداخت کنند. به منظور رد دیون دولت به صندوق بازنشستگی فولاد، دولت مکلف است نسبت به تادیه ۱۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات پیش‌بینی شده در لایحه بودجه اقدام کند تا به پرداخت حقوق بازنشستگان حقوق مذکور اختصاص یابد. در صورت عدم تحقق اعتبارات پیش‌بینی شده فوق‌الذکر دولت می‌تواند از محل سر جمع درآمد عمومی سال ۱۳۹۶ نسبت به پرداخت اعتبار مذکور اقدام کند و رقم مذکور در حساب‌های فی‌مابین دولت و صندوق یادشده منظور می‌شود.همچنین به دولت اجازه داده می‌شود مطالبات سازمان‌های گسترش و نوسازی صنایع ایران و توسعه و نوسازی و معادن صنایع معدن ایران (ایدرو و ایمیدرو) و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دولت بابت سهم آنها از واگذاری سهام مطابق قوانین مربوط و تامین سرمایه بانک تخصصی صنعت و معدن مربوط به قبل از سال ۱۳۹۶ با بدهی آنها تا سقف ۲۵۰۰ میلیارد ریال به صورت جمعی- خرجی تهاتر کند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |