پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 4880 14:48 1393/05/31
اخاذی میلیونی خلبان قلابی از دختران در سایت‌های همسریابی

اخاذی میلیونی خلبان قلابی از دختران در سایت‌های همسریابی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخاذی میلیونی خلبان قلابی از دختران در سایت‌های همسریابی

اخاذی میلیونی خلبان قلابی از دختران در سایت‌های همسریابی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


مردی که با جعل عناوین مختلف، همچون وکیل و خلبان، اقدام به کلاهبرداری از زنان و دختران در سایت‌های همسریابی می‌کرد، دستگیر شد.
به گزارش  مهر، در پی شکایت‌های مشابه تعدادی از زنان جوان در خصوص کلاهبرداری فردی حدوداً ۴۰ ساله که از طریق سایت‌های همسریابی با آنها آشنا و خود را به نام وکیل، خلبان و دیگر عناوین دولتی معرفی کرده و نهایتا، به بهانه سرمایه گذاری مقادیری پول از آن‌ها دریافت کرده و متواری شده بود، پرونده‌ای در دادسرای ناحیه ۴ تهران بزرگ تشکیل شد و جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با حضور مالباختگان در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، مالباختگان در اظهارات خود عنوان کردند که فردی به بهانه ازدواج و از طریق سایت‌های همسریابی با آنها آشنا شده و پس از جلب اعتماد، به بهانه‌های مختلف سرمایه گذاری، از جمله "پیش خرید واحدهای مسکونی" اقدام به دریافت مبالغ میلیونی از آن‌ها کرده و متواری شده است.
در ادامه تحقیقات انجام شده، یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: "مدتی پیش در یکی از سایت‌های همسریابی با مردی به نام "کسری" آشنا شدم؛ او خودش را مهندس هوافضا و خلبان معرفی کرد و با چرب زبانی توانست تا اعتماد من را جلب کند. لذا من نیز برای آشنایی بیشتر، شماره تماس خود را به او دادم. مدتی پس از آشناییمان، کسری با من تماس گرفت و قرار ملاقات گذاشت؛ بعد از اینکه چند بار همدیگر را دیدیم، کسری برای خواستگاری نزد خانواده‌ام آمد و آن‌ها نیز باور کردند که او واقعاً خلبان است.از این رو با ازدواجمان موافقت کردند.
در آن زمان تصور می‌کردم که در کنار کسری خوشبخت خواهم شد ولی غافل از اینکه او یک کلاهبردار بود. این مرد چند روز بعد از خواستگاری با من تماس گرفت و مدعی شد که از طرف محل کارش خانه‌هایی با قیمت ارزان در اختیارشان قرار داده‌اند که اگر بخواهم من نیز می‌توانم با پیش خرید یکی از آن‌ها اقدام به سرمایه گذاری کنم. آن روز وسوسه شدم که یکی از واحدها را خریداری کنم و قرار شد در مرحله اول مبلغ ۷ میلیون تومان پرداخت کنم تا کسری کارهای اداری پیش خرید آپارتمان را انجام دهد اما بعد از پرداخت این مبلغ، ناگهان کسری به طرز عجیبی ناپدید شد و دیگر پاسخگوی تماس‌های من نبود. وقتی راهی محل کارش شدم، فهمیدم که کسی با مشخصات کسری در آن‌جا کار نمی‌کند و آن زمان بود که متوجه شدم فریب یک کلاهبردار را خورده‌ام.
یکی دیگر از شکات که به نسبت دیگر شکات پرونده، مدت زمان آشنایی بیشتری با فردی به نام کسری داشت، در اظهاراتش گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۰ و از طریق سایت همسریابی با فردی آشنا شدم که ابتدا خود را وکیل و به اسم "کسری سعادت" معرفی کرد و درخواست آشنایی و ازدواج با من را داشت. من هم با خانواده‌ام در این مورد صحبت کردم و پدرم از وی و آدرس‌هایی که داده بود، تحقیق کرد اما به جایی نرسید. بعد از حدودا دو ماه از آغاز آشنایی من و کسری، او خود را شاغل در یکی از ارگان‌های مهم دولتی معرفی کرد و پس از آن به بهانه‌های مختلف شروع به گرفتن مبالغی از اینجانب کرد.
ابتدا جهت سهولت در ازدواجمان، پیشنهادات او را در خصوص نیاز مالی برای رفتن به مأموریت، آزاد کردن مدارک، آزاد کردن حساب بانکی و ... پذیرفتم، اما پس از گذشت مدتی، کسری با تهدید، شروع به اخاذی از من کرد... نکته جالب این بود که او همیشه هدف خود را ازدواج عنوان می‌کرد و می‌گفت که من حتماً باید با او ازدواج کنم و حتی اگر خواستگار دیگری هم داشته باشم، او آن خواستگار را خواهد کُشت و ....؛ کسری در مجموع ۱۸ میلیون تومان از من اخاذی کرد و علاوه بر آن مشکلات فراوانی برای من و خانواده‌ام ایجاد کرد.
با توجه به شیوه و شگرد متهم پرونده در فریب دختران جوان و دریافت وجوه میلیونی در قالب کلاهبرداری و یا اخاذی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که این شخص یک مجرم حرفه‌ای در زمینه جعل عناوین و کلاهبرداری است؛ لذا بانک اطلاعاتی مجرمین سابقه دار را مورد بررسی قرار دادند و تمامی شکات پرونده موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه‌دار به نام محمدرضا . ی (متولد ۱۳۵۰) شدند.
سوابق و تعدد جرایم "محمدرضا . ی" نشان می‌داد که وی از سال ۱۳۷۰، ۱۱ بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف جعل عناوین، خیانت در امانت، جعل مدارک شناسایی و هویتی، سرقت، کلاهبرداری (چندین سابقه در سال‌های مختلف)، استفاده از اسناد مجعول، غصب عناوین دولتی و فریب در ازدواج، اخاذی و تحصیل مال نامشروع دستگیر و روانه زندان شده است.
با شناسایی متهم از سوی شکات پرونده مشخص شد که "محمدرضا . ی"، با جعل عناوین مختلف به ویژه معرفی خود تحت عنوان "خلبان" و با اسامی مختلف مجعول  "کسری سعادت"، "علیرضا علیپور" و "رضا سعیدی"، ابتدا از طریق سایت‌های همسریابی طرح آشنایی با شکات را ریخته و علاوه بر سوء استفاده از اعتماد این افراد، اقدام به دریافت مبالغ مختلفی نیز کرده است.
در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات گسترده پلیسی و در شرایطی که متهم هیچگونه محل و نشانی مشخصی از محل سکونت خود به جای نگذاشته بود، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی محل تردد وی در پارک الغدیر منطقه یافت آباد شدند و این محل را تحت مراقبت‌های پلیسی قرار دادند که سرانجام موفق به دستگیری "محمدرضا . ی" شدند.
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر عنوان کرد: با توجه به سوابق متعدد متهم در زمینه ارتکاب جرایم مختلف کلاهبرداری، اخاذی و فریب دختران ازدواج و ارتکاب دیگر جرایم، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر شده و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه پلیس آگاهی قرار گرفته است؛ لذا از کلیه شکات احتمالی دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان - خیابان ابوذر غفاری - بالاتر از بیمارستان رسالت - جنب کلانتری ۱۲۰ مراجعه کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |