جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 144862 12:18 1400/03/25
احیای ۳۰۰ بنگاه اقتصادی تویط بنیاد برکت

احیای ۳۰۰ بنگاه اقتصادی تویط بنیاد برکت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
احیای ۳۰۰ بنگاه اقتصادی تویط بنیاد برکت

احیای ۳۰۰ بنگاه اقتصادی تویط بنیاد برکت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، امیرحسین مدنی در مراسم شکرانه احیا و بهره‌برداری از 130 بنگاه اقتصادی در سال جهش تولید ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به نام‌گذاری سال جاری به عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب، سرمایه‌گذاری اقتصادی و مشارکت با 300 بنگاه و واحد تولیدی متوسط و بزرگ را به منظور احیا، توسعه و افزایش توان تولید با سرمایه‌گذاری کل 25 هزار میلیارد ریالی در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: احیا و توسعه این 300 بنگاه اقتصادی متوسط و بزرگ علاوه بر احیای 20 هزار میلیارد ریال سرمایه مردمی و بخش خصوصی، اشتغال‌زایی برای 18 هزار نفر را به دنبال دارد.

مدنی همچنین از احیا و بهره‌برداری از 130 بنگاه متوسط و بزرگ در سال 99 خبر داد و اظهار داشت: در سال جهش تولید و با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 500 میلیارد ریالی بنیاد برکت، 130 واحد تولیدی به ارزش حدوداً 10 هزار میلیارد ریال به چرخه تولید کشور بازگشته‌اند. همچنین 7 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه مردمی و کارآفرینان احیا و بیش از 10 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به رونمایی از دستگاه اکسیژن‌ساز یکی از شرکت‌های مشارکتی دانش‌بنیان این بنیاد در استان قزوین گفت: شرکت سدنا یکی از واحدهای مشارکتی فعال در حوزه تولید محصولات دانش‌بنیان از جمله اکسیژن‌ساز و تب‌سنج است که در حوزه درمان کرونا کاربرد دارند.

وی افزود: بنیاد برکت از سال 1398 اقدام به مشارکت اقتصادی با این شرکت دانش‌بنیان کرده و با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی در این واحد تولیدی باعث ایجاد اشتغال برای 175 نفر شده است.

مدنی خاطرنشان کرد: محصولات این شرکت دانش‌بنیان در حال حاضر به کشورهای مختلف از جمله روسیه، اسپانیا و ارمنستان صادر می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت همچنین از افتتاح شرکت شترمرغ رزین پرور خبر داد و گفت: ظرفیت سالانه این واحد تولیدی فعال در شهر آبیک 300 قطعه شترمرغ مولد و 4 هزار قطعه پرواری است.

وی بیان کرد: بنیاد برکت از سال 98 اقدام به مشارکت با این واحد تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 113 میلیارد ریالی کرده است. فعالیت این واحد پرورش شترمرغ، فرصت کسب و کار برای 175 متقاضی اشتغال را نیز فراهم آورده است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون 596 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را با حجم سرمایه‌گذاری 2 هزار و 45 میلیارد ریال در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان قزوین به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |