چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 1282 14:50 1393/01/30
اجرای مرحله دوم هدفمندی در همین هفته

اجرای مرحله دوم هدفمندی در همین هفته

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اجرای مرحله دوم هدفمندی در همین هفته

اجرای مرحله دوم هدفمندی در همین هفته

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه توسعه : حسن روحانی روز گذشته در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی که در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، اعلام کرد در این هفته مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اجرایی و عملیاتی می کنیم .
حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» صبح دیروز در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی، اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را مساله مهمی دانست و افزود: ما قرار است یک قدم به پیش برداریم.
وی خاطرنشان کرد: این تکلیف قانون است و ما باید آن را اجرا کنیم. طبق این قانون ما از مردم خواستیم که ثبت نام کنند و طبق قانون نیز از مردم خواستیم آنهایی که نیاز به یارانه ها ندارند، انصراف دهند.
رییس دولت یازدهم ادامه داد: همه این اقدامات به این دلیل است که قانون می گوید در سال ۹۳ یارانه به افراد نیازمند و متقاضی پرداخت شود؛ بنابراین یارانه بگیران این مرحله هم باید متقاضی و هم نیازمند باشند.
روحانی با بیان این که قانون این موضوع را تکلیف کرده است، گفت: ما نیز برمبنای آن عمل می کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد که مردم براساس مسوولیت شرعی و ملی خود عمل کنند.
رییس قوه مجریه یادآور شد: البته دوره ثبت نام شب گذشته تمام شده است، شنبه ویکشنبه نیز برای افرادی که به هر دلیل امکان ثبت نام نداشته اند یا آنهایی که به احتمال زیاد قصد انصراف دارند، می توانند دراین دو روز اقدام کنند.
وزارت نیرو از مصوبه افزایش تعرفه برداشت دیگری کرده بود
روحانی با بیان این که بسیار حساسم که آنچه عمل می کنیم، براساس قانون باشد، گفت: در قانون سال گذشته تصویب شده است که برق تنها ۲۴ درصد گران شود. اما وقتی در اجرا چند گزارش به من رسید روز پنج شنبه مسوولان وزارت نیرو را خواستم.
وی یادآور شد: در این جلسه که وزیر کشور و دیگر وزیران نیز حضور داشتند توجه شدم که آنها تفسیر دیگری از این مصوبه کرده اند. البته من می دانم که شرکت نفت مشکلات و بدهی های بسیار دارد.
وی افزود: دولت بدهی بسیاری به تولیدکنندگان برق دارد و این موارد در جای خود محفوظ است و ما به تدریج آن را پرداخت می کنیم چرا که رقم بسیار بالایی است.
۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی به تولید کنندگان برق میراث دولت گذشته
رییس دولت یازدهم یادآور شد: ما دولتی را تحویل گرفتیم که ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی برق داشت. ما نتوانستیم این بدهی را پرداخت کنیم، مقدار کمی پرداخت شد اما طی امسال و سال آینده باید آن را پرداخت کنیم.
روحانی به دیدار خود با مسوولان وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو با کار بسیار مشکلی روبرو است. به محض اینکه احساس کردم مسوولان برداشت دیگری از مصوبه کرده اند و در محاسبه برق استنباط دیگری شده است از آنها خواستم محاسبه نرخ جدید برق را ابطال کنند و براساس آنچه مدنظر ما بوده ،عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین حواس دولتمردان و همه خدمتگزاران باید جمع باشد تا به مردم فشار نیاید.
رییس قوه مجریه با یادآوری این که اجرای هدفمندی یارانه ها را با شیب ملایمی آغاز کرده ایم، افزود: گرانی هایی که از سال ۸۹ شروع شد و در سال های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ نیز ادامه داشت،با وجود اینکه سه سال گذشت، هیچ تغییری نکرد.
روحانی همچنین گفت: در حالی که قرار بود اجرای قانون هدفمندی یارانه ها پنج ساله به پایان برسد، سه سال گذشته و به جز قدم نخستین کاردیگری انجام نشده و ما تازه وارد گام دوم شده ایم.
وی ادامه داد: به هر حال ما در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها شیب ملایم خواهیم داشت و به امید خدا همه باید کمک کنند، تا این کار انجام شود.
تا قاچاق هست ،نمی توان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد
رییس جمهوری به وضعیت اقتصاد کشور اشاره کرد و اظهارداشت: در مساله اقتصاد مقاومتی و اقتصاد فرهنگ که هر دو ، مورد توجه رهبر معظم انقلاب است، دولت برای اجرای به کمک نیروی انتظامی نیاز دارد. یعنی تا قاچاق وجود دارد نمی توان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد.
روحانی گفت: درواقع شما باید به دولت کمک کنید تا سیاست های مدنظر رهبری را که ایشان تایید و ابلاغ کرده اند، عملیاتی و اجرایی شود. این موضوع هم که ایشان فرمودند سال فرهنگ و اقتصاد باشد که هم باید مدیریت آن جهادی باشد و هم باید مردم عزم ملی برای اجرا داشته باشند ،اینجا هم همه باید دولت را یاری و کمک کنند.
وی خطاب به فرماندهان نیروی انتظامی تصریح کرد: شما در این بخش مسوولیت سنگینی را بر دوش دارید و این به نفع کشور است. اجرای اقتصاد مقاومتی یا انجام هر تلاشی برای اقتصاد و فرهنگ که صورت بگیرد به نفع کشور خواهد بود.
ما نیاز به تحول در اقتصاد داریم
رییس دولت یازدهم تاکید کرد: ما نیاز به تحول در اقتصاد داریم ما نیازداریم که کشور را از رکود خارج کنیم.
وی، یکی از مهم ترین اهداف دولت در سال جاری را خروج از رکود دانست و گفت: ما باید بتوانیم رونق اقتصادی ایجاد کنیم.
ریس جمهوری، بیکاری را ام المفاسد توصیف و خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال یکی از مهم ترین موضوعات است. همه گرفتاری هایی که نیروی انتظامی با آن درگیر است، به بیکاری و فقر بازمی گردد. درواقع اگر جوانان شغل داشته باشند کمتر شاهد مشکلات اجتماعی هستیم.
روحانی اضافه کرد: برای حل این موضوع آنچه باید انجام شود، اقدامات اقتصادی و فرهنگی است. مسوولان این عرصه ها باید پیش قدم شوند، در مرحله آخر هم نیروی انتظامی باید وارد شود.
روحانی تاکید کرد: ما باید اقتصاد را رونق دهیم،حرکت رو به جلو ایجاد کنیم و در این مسیر همه باید کمک کنند و دست به دست هم دهند.
وی از فرماندهان نیروی انتظامی، مسوولان حفاظت، عقیدتی و سیاسی و ... خواست که در این زمینه به دولت کمک کنند.
رییس جمهوری ادامه داد: ناجا کار سنگینی بردوش دارد چرا که در تعامل با مردم است. حضور، دقت شما بسیار موثر است.
روحانی اظهارامیدواری کرد سال ۹۳ سال پیش روی خوبی برای همه باشد.
وی تصریح کرد: همه امسال برای خدمت به مردم به ویژه در زمینه اقتصاد و فرهنگ مسوولیت ویژه ای بردوش داریم.
**وظیفه نیروی انتظامی مبارزه با جرم و ایجاد نظم در جامعه است
رییس جمهوری در ادامه سخنان خود از عملکرد نیروی انتظامی به ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز قدردانی کرد و خطاب به این نیرو اظهار داشت: کار شما فقط مبارزه با جرم نیست، شما باید نظم را نیز ایجاد کنید.
روحانی به نیروی انتظامی به دلیل تلاش بسیار گسترده در ایام تعطیلات نوروزی، برای خدمت به مردم ، امنیت کشور و رفاه حال مسافرین خسته نباشید گفت.
وی تصریح کرد: مخصوصا از نیروی راهنمایی و رانندگی و مسوولین این بخش از نیروی انتظامی که در مسیرها و جاده ها روز و شب در همه ایام البته به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی بار سنگینی را بردوش داشته اند و به نحو احسن انجام وظیفه کردند، قدردانی می کنم.
رییس جمهوری یادآور شد: همین که آمار نشان می دهد تعداد تصادفات کاهش پیدا کرده و تعداد افرادی که در اثر تصادفات کشته می شوند، کاهش یافته، بزرگ ترین تشویق برای همه شما و برای دولت خدمتگزار است؛ اگر یک نفر هم کاهش پیدا کند تشویق بزرگ برای همه است تا چه رسد به صدها و بیش از هزار نفر کاهش در ایام تعطیلات و اساسا در طول سال ما شاهد این کاهش خواهیم بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |