پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 177140 11:23 1401/02/01
اجرای قانون پایانه فروشگاهی نزدیک است

اجرای قانون پایانه فروشگاهی نزدیک است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اجرای قانون پایانه فروشگاهی نزدیک است

اجرای قانون پایانه فروشگاهی نزدیک است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، با اجرای این قانون شاهد تحولی بزرگ در شفافیت فعالیت های اقتصادی و نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهیم بود و به علاوه زیرساخت های لازم برای اجرای مالیات بر عایدی سرمایه نیز فراهم خواهد آمد.»

اجرای قانون پایانه فروشگاهی/فراهم شدن زیرساخت‌های اجرای مالیات بر عایدی سرمایه

اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، نقطه عطفی برای نظام اقتصادی کشور

رئیس کل سازمان مالیاتی کشور همچنین روز گذشته در بازدید از مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تاکید کرد: اجرای این قانون از اولویت‌های اصلی و نقطه عطفی برای نظام اقتصادی کشور است.

وی در دومین بازدید میدانی سال جاری و در جمع مدیران و کارکنان مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در طراحی و تولید سامانه پایانه‌های فروشگاهی توسط متخصصان داخلی این قانون را از اقدامات بزرگ وزارت اقتصاد و مطالبه توامان دولت و مجلس عنوان کرد.

منظور با اشاره به اهداف و مزایای متعدد اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رکن اجرای این قانون، ایجاد شفافیت اقتصادی است که سازمان امور مالیاتی را قادر می‌سازد، اشراف واقعی نسبت به مبادلات اقتصاد و درآمد اشخاص پیدا کرده و کلیه فعالیت‌های اقتصادی را به طور کامل پایش کند.

وصول هوشمند مطالبات باعث جلوگیری از فرار مالیاتی می‌شود

رئیس سازمان مالیاتی افزود: رصد داده ها و  فعالیت‌های اقتصادی و اشراف اطلاعاتی قطعا به دریافت مالیات منصفانه کمک می‌کند و با وصول هوشمند مطالبات از فرار مالیاتی جلوگیری می‌شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اجرای قانون پایانه فروشگاهی می‌تواند تحول بزرگی در شفافیت و انضباط مالی و اصلاح نظام مالیاتی کشور به وجود آورد، تصریح کرد: با اجرای این قانون، بستر و زیرساخت های لازم برای اجرای پایه‌های مالیاتی جدید از جمله مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد و همچنین تغییر سیستم مالیاتی از منبع محور به فرد محور فراهم می‌شود.

وی عنوان داشت: مجموع این عوامل کمک خواهد کرد تا بتوانیم در آینده، درآمدهای مالیاتی را به گونه ای افزایش دهیم که بودجه کشور به طور کامل از محل درآمدهای مالیاتی تامین شود و با  شناسایی مودیان جدید، وصول صحیح مالیات و ایجاد شفافیت و اجرای عدالت مالیاتی، نظام مالیاتی به جایگاه متعالی‎ خود ارتقا یابد.

منظور با اشاره به اهمیت بخش تحلیل کسب و کار و انعطاف پذیری خوب تیم های طراحی مرکز تنظیم مقررات بیان کرد: تولید سندهای تحلیل کسب و کار مورد نیاز برای تولید سامانه پایانه های فروشگاهی موجب پیشبرد کار گروه مشاور و خروج این پروژه از بن بست شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: اجرای موفق قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مستلزم آماده سازی فضای جامعه و اقدامات رسانه ای موثر است.

وی گفت: همزمان با اجرای این قانون، لازم است  اطلاع رسانی و آگاهی بخشی موثر و گسترده‌ای در سطح جامعه انجام گیرد و نتایج مثبت اجرای این قانون هر چه بیشتر برای مردم تبیین شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |