جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 12932 14:22 1394/03/05
اثر منفی اظهارات اخیر رئیس فدرال رزرو بر معاملات بازار طلا

اثر منفی اظهارات اخیر رئیس فدرال رزرو بر معاملات بازار طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اثر منفی اظهارات اخیر رئیس فدرال رزرو بر معاملات بازار طلا

اثر منفی اظهارات اخیر رئیس فدرال رزرو بر معاملات بازار طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1207 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اف ایکس استریت، قیمت جهانی طلا در مبادلات امروز سه شنبه با تغییر چندانی نسبت به روز گذشته روبرو شده و پایین تر از سطح 1200 دلاری رسیده است.بر اساس این گزارش به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی نتوانسته سطح 1200 دلاری را حفظ کند. ظاهرا عامل مهمی که مانع از کاهش شدید قیمت طلا در شرایط کنونی شده است، تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند بوده است و نگرانی های بین المللی نسبت به بحران بدهی یونان و احتمال ورشکستگی این کشور نیز مانع از افت شدید قیمت طلا شده است.وضعیت بحران مالی یونان طی روزهای آینده مشخص خواهد شد. انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و اروپا و چین نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.تحلیل تکنیکال حاکی است که اگر سطح مقاومتی 1207 دلاری شکسته شود قیمت طلا به زودی به بیش از 1225 و 1228 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.از سوی دیگر سطح حمایتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت 1197 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با تثبیت در کانال 1100 دلاری تا 1177 دلار کاهش خواهد یافت.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که بازار جهانی طلا پیش از انتشار آمارهای اقتصادی جدید در آمریکا همچنان آرام است و قیمت طلا با نوسانات چشمگیری روبرو نخواهد شد.به گزارش پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها در مبادلات دیروز سه شنبه تغییر چندانی نسبت به روز قبل نداشته و سرمایه گذاران و تاجران بازار ترجیح داده اند تا منتظر انتشار گزارش های جدید اقتصادی در آمریکا باشند.بر اساس این گزارش به نظر می رسد انتشار آمارهای جدید اقتصادی در آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد. گمانه زنی ها در خصوص زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا همچنان ادامه دارد.در حالی که نشست فدرال رزرو قرار است اواسط ژوئن برگزار شود اکثر کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره را تقویت کرده است. این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

این گزارش همچنین حاکیست قیمت طلا در هفته گذشته با افت شدید 1.4 درصدی روبرو شد که این میزان کاهش در یک ماه گذشته بی سابقه بوده است. نعیم اسلم تحلیلگر ارشد موسسه آوا ترید نیز تاکید کرد که اظهارات اخیر رئیس فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر کاهش مبادلات بین المللی در بازار طلا داشته است. تقویت ارزش دلار سرمایه گذاران زیادی را از بازار طلا به بازار ارز کشانده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |