جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 100343 16:09 1398/05/07
اتصالات گالوانیزه مک برای توزیع آب ساختمان‌ها

اتصالات گالوانیزه مک برای توزیع آب ساختمان‌ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اتصالات گالوانیزه مک برای توزیع آب ساختمان‌ها

اتصالات گالوانیزه مک برای توزیع آب ساختمان‌ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اتصالات گالوانیزه مک چین، برندی آشنا در زمینه لوله و اتصالات است که در انواع اتصالات دنده‌ ای گالوانیزه و اتصالات دنده ای سیاه مک چین تولید می‌شود.

اگر چه امروزه لوله‌های پنج لایه در سیستم های آبرسانی منازل کاربرد زیادی دارد اما هنوز لوله های گالوانیزه نیز در تاسیسات ساختمان‌ها و همینطور محیط‌های بیرونی دیده می‌شود.  لوله ها و اتصالات مسی نیز به دلیل قیمت زیادی که دارند کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله‌ها و اتصالات گالوانیزه در سایزهای ½ الی ۶ اینچ موجود هستند اما سایزهای بزرگتر از ۲ اینچ معمولا در محیط‌های صنعتی دیده می‌شوند. لوله های گالوانیزه، آرایش انتهایی دنده‌ای دارند و به اتصالات دنده ای گالوانیزه متصل می‌شوند. اگر چه لوله و اتصالات دنده ای گالوانیزه هر دو باید در کنار هم کیفیت مناسبی داشته باشند اما این کیفیت در اتصالات نقش تعیین کننده‌تری دارد. اتصالات دنده ای گالوانیزه به دلیل شکل‌های مختلفی که دارند باید به بهترین شکل تولید و گالوانیزه شوند تا در عین تحمل فشاری مناسب، کمتر دچار خوردگی شوند.

اتصالات دنده ای گالوانیزه مک چین از برندهای معتبر این نوع اتصالات بوده و اگر چه ساخت چین هستند اما برخلاف بعضی از محصولات بی‌کیفیت چین عملکرد و کارایی خوبی دارند.  از جمله اتصالات گالوانیزه مک چین می‌توان به زانویی، سه راهی، تبدیل، چپقی، بوشن و مغزی و ... اشاره کرد.

تمایز اتصالات دنده ای گالوانیزه با اتصالات جوشی مانیسمان

اتصالات دنده ای گالوانیزه برخلاف اتصالات جوشی مانیسمان و اتصالات جوشی درزدار قابلیت باز و بسته شدن در سیستم را دارند و این فعل با استفاده از ابزارهای معمول صورت می‌گیرد. اما این قابلیت همیشه برای اتصالات دنده ای گالوانیزه خوب نیست و می‌توان انتظار نشتی از این اتصالات داشت و باید از مواد آب بندی مناسبی استفاده کرد. در مقابل اتصالات جوشی مانیسمان نیاز به آب بندی خاصی ندارند و اتصال محکم آنها از نشتی جلوگیری می‌کند.

لوله و اتصالات دنده‌ ای گالوانیزه اگر چه پوششی از فلز روی (Zn) دارند اما در قسمت دنده های گالوانیزه این پوشش در معرض آسیب دیدن قرار دارد و با باز و بسته شدن‌های متعدد پوشش ضدخوردگی آنها آسیب می‌بیند.

اتصالات دنده ای گالوانیزه کیفیت مناسب و دوام زیادی دارند

بعضی از اتصالات دنده ای گالوانیزه موجود در بازار پس از چندین سال در سیستم لوله و اتصالات علی‌رغم حفظ ظاهر زیبای خود از داخل پوسیده می‌شوند. پوشش گالوانیزه در اتصالات دنده ای گالوانیزه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و اگر این فرآیند پوشش دهی به خوبی انجام نشود پس از مدتی این اتصالات پوشیده و خورده می‌شوند. اتصالات دنده ای گالوانیزه مک چین دارای پوشش استاندارد و باکیفیتی هستند و کمتر دچار آسیب دیدگی می‌شوند. این پوشش در حین انتقال، بارگیری و نصب و سرویس‌های دوره‌ای آسیب نمی‌بیند.

اما چرا از این اتصالاتگالوانیزه در لوله کشی آب آشامیدنی استفاده می‌شود؟

اتصالات دنده ای گالوانیزه به دلیل پوششی که دارند در برابر خوردگی مقاومت می‌کنند و آب آشامیدنی را به بهترین نحو انتقال می‌دهند. اما این کارایی نامحدود نیست و می‌توان بازه‌ای تقریبی ۲۵ ساله را برای آن در نظر گرفت و گاها پس از مدتی نیاز به تعمیر و تعویض دارند.

لوله و اتصالات دنده ای گالوانیزه به راحتی در کنار هم مونتاژ می‌شوند و برخلاف اتصالات جوشی و اتصالات فلنجی نیازی به جوشکاری یا پیچ و مهره به منظور اتصال ندارند.

کار کردن با لوله و اتصالات دنده ای گالوانیزه در سایزهای پایین راحت تر است. سایزهایی از لوله و اتصالات دنده ای گالوانیزه که در ساختمانها جهت انتقال و توزیع آب آشامیدنی استفاده می شوند عموما در بازه ¾ الی ۲ اینچ قرار دارند. اگر چه لوله و اتصالات گالوانیزه نسبت به لوله هایی مانند لوله پنج لایه و لوله های پلی اتیلن تک لایه سنگین‌تر هستند.

شاید به دو دلیل بعضی از افراد از اتصالات دنده ای سیاه مک چین به جای اتصالات دنده ای گالوانیزه استفاده می‌کنند:

۱٫     اتصالات دنده ای سیاه مک چین لیست قیمتی پایین‌تر از اتصالات دنده ای گالوانیزه مک چین دارند. اما این به دلیل کارایی کمتر آنها در برابر خوردگی است.

۲٫     اتصالات دنده ای سیاه خوردگی در محیط‌های مرطوب مستعد خوردگی و پوسیدگی هستند.

۳٫     اتصالات دنده ای گالوانیزه ظاهری متفاوت با اتصالات و لوله های سیاه دارند و به منظور شناسایی بهتر لوله های به کار رفته در ساختمان‌ها از هر دوی آنها استفاده می‌شود. هر چند لوله و اتصالات دنده ای گالوانیزه به دلایلی از جمله احتمال نشتی و آسیب دیدن پوشش گالوانیزه در خطوط گازرسانی نمی‌تواند به کار گرفته شود.

اتصالات دنده ای گالوانیزه را از کجا تهیه کنیم؟

لیست قیمت اتصالات دنده ای گالوانیزه در سایت پایپ کالا موجود است و پیش فاکتور آن به صورت آنلاین صادر می‌شود. علاوه بر اتصالات مک که در سایت پایپ کالا موجود است، برندی دیگری به نام اتصالات گالوانیزه برزیل نیز در سایت پایپ کالا موجود است. افرادی که در پی خرید لوله و اتصالات دنده ای گالوانیزه با کیفیت هستند می‌توانند به سایت پایپ کالا مراجعه کرده و لیست قیمت اتصالات دنده ای گالوانیزه مک چین را مشاهده و انتخاب کنند.

 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |