پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 166456 11:00 1400/10/01
اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا ایجاد می شود

اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا ایجاد می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا ایجاد می شود

اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا ایجاد می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، در این دیدار علیرضا پیمان پاک ضمن تشریح ظرفیت های صنعتی کشور و اقدامات صورت گرفته در توسعه تعاملات تجارت ایران با کشورهای منطقه، به معرفی دستاوردهای ایران در حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و محصولات دانش بنیان  پرداخت.  

وی همچنین برقراری ارتباط مستقیم میان تجار و فعالان اقتصادی ایران و سریلانکا را  بهترین راهکار در جهت توسعه روابط تجاری دو کشور دانست و پیشنهاد کرد تا اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا ایجاد گردد.  

در ادامه این نشست، وزیر صنعتی سریلانکا با اشاره به دستاوردهای تحسین برانگیز ایران در حوزه های مختلف صنعت، معدن و محصولات دانش بنیان، آمادگی کامل و استقبال کشورش را به منظور واردات محصولات دانش بنیان، ایجاد خطوط مونتاژ محصولات ایرانی و مشارکت با طرف ایرانی در حوزه اکتشاف و تولید مواد معدنی اعلام کرد.  

وی همچنین از برنامه ریزی سفر به ایران و بازدید از واحدهای صنعتی کشورمان خبر داد و تاکید کرد طی امضای تفاهم نامه همکاری با وزیر صمت جمهوری اسلامی ایران، زمینه های برشمرده شده به سرعت اجرایی و عملیاتی گردد.

در این دیدار، رئیس اتاق بازرگانی سریلانکا نیز با استقبال از پیشنهاد معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا، خواستار تسریع در مقدمات از سوی فعالان اقتصادی دو کشور شد.

خاطر نشان میسازد، کشور سریلانکا با وجود منابع فراوان کشاورزی و معدنی و بواسطه توافقات تعرفه ترجیحی با کشورهای شبه قاره هند، فرصت مناسبی  برای صادرات مستقیم و غیر مستقیم محصولات ایران محسوب میشود و در مقابل نیز توانمندی تامین مواد اولیه و مصرفی مورد نیاز کشور را دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |