پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11956 13:53 1394/02/01
آیین نامه "حداکثر استفاده از توان داخل" چند ماه است خاک می خورد

آیین نامه "حداکثر استفاده از توان داخل" چند ماه است خاک می خورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آیین نامه "حداکثر استفاده از توان داخل" چند ماه است خاک می خورد

آیین نامه "حداکثر استفاده از توان داخل" چند ماه است خاک می خورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نامه سرگشاده انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به وزیر صنعت

انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، طی نامه سرگشاده به وزیر صنعت خواستار پایان دادن به کوتاهی و کم توجهی در روند اجرای قانون حداکثر استفاده از توان داخلی شده و تاخیر در آن را مغایر با اصول مبنایی اقتصاد مقاومتی اعلام کرده است.

در نامه سرگشاده ای که به امضای «سیامک صمیمی دهکردی» نایب رییس این انجمن رسیده است، آمده: قانون حداکثر استفاده از توان داخلی به عنوان یک قانون مادر برای ساخت داخل که از سال 76 به دولت ابلاغ شد، در تمام قوانین مهم کشور نظیر قانون برنامه چهارم، پنجم، قانون مناقصات تکرار شده و از طرف قانون گذار به عنوان قانون ارجاع کار به صنعتگران و سازندگان داخلی شناخته شده است. مجلس شورای اسلامی در سال 91 ،یک بار دیگر قانون را اصلاح و با تاکیدات بیشتر به دولت ابلاغ کرد ،اما این بار وزارت صنعت،معدن و تجارت، متولی اجرای این قانون شد که متاسفانه مسئولان وقت در دولت دهم نیز هیچ اهمیتی به این قانون که اصول حاکم بر اقتصاد مقاومتی را جاری و ساری می کند، ندادند

در ادامه این نامه آمده است: دردولت یازدهم اما نشستهایی برگزار شد که درنهایت به این نتیجه رسیدند که باید «آیین نامه‌ای برای قانون حداکثر استفاده از توان داخلی» نوشته شود.

نامه انجمن «استصنا» می افزاید: سرانجام شش تشکل صنفی اقدام به نگارش آیین نامه قانون مزبور کردندو بالاخره پس از جلسات متعدد این آیین نامه در حضور معاون حضرتعالی در امور صنایع، نهایی و مقرر شد که از حضرتعالی یا همان متولی اجرای قانون حداکثر استفاده از توان داخلی ابلاغ شود تا سریع تر تکلیف کلیه دستگاههای اجرایی مشخص شود.

در ادامه نامه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت آمده است: جناب آقای وزیر محترم؛ این آیین نامه چند ماه است که در کشوی میز معاون جنابعالی باقی مانده،خاک می خورد و هرچه پیگیری می‌کنیم با بی‌میلی تمام پاسخ می‌دهند که جناب وزیر به دنبال دردسر ساخت داخل نیستند و نمی‌خواهند خودشان را با دستگاه های اجرایی درگیر کنند ، لذا مساله را مسکوت گذاشته‌اند. بنابراین به ما حق بدهید، شما را مشمول این آیه شریفه قرآن مجید از سوره صف بدانیم که می فرمایند: «چرا چیزی می گویید که به آن عمل نمی کنید؟ و این کار شما نزد خداوند سخت مبغوض است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |