چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 121380 11:40 1399/09/04
آیین رونمایی از جشنواره کشوری پروژه های دانش آموزی توسط شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان

آیین رونمایی از جشنواره کشوری پروژه های دانش آموزی توسط شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آیین رونمایی از جشنواره کشوری پروژه های دانش آموزی توسط شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان

آیین رونمایی از جشنواره کشوری پروژه های دانش آموزی توسط شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدقق، معاون مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر در این نشست، بیان نمود: در شرایط کنونی و با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و همچنین مشکلات اقتصادی موجود، بهره وری و استفاده از داشته ها بیش از هر زمان دیگری نیاز است و در بخش انرژی، بهره وری و استفاده درست از انرژی باید در اولویت کارها قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان در حوزه مدیریت مصرف انرژی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد، گفت: آموزش اصلاح الگوی مصرف در حوزه خانگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و خوشبختانه طی سال های اخیر، زیر ساخت های لازم در این شرکت، صورت گرفته و هم اکنون در حال بهره بری از آن می باشیم.

وی، خدمات انرژی هوشمند را به عنوان یکی از برنامه های اصلی حوزه مدیریت مصرف انرژی دانست و تاکید کرد: امیدواریم که شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان که در این زمینه پیشرو بوده بتواند گامی بزرگ در مسیر اصلاح الگوی مصرف بردارد.

مهدوی نیا مدیر عامل شرکت برق جنوب استان کرمان نیز در این نشست، ضمن خوش آمدگویی به حضار، بیان نمود: طبق آمار آژانس بین المللی در سال ۲۰۱۸ ،کشور ایران با ۷۰ میلیارد دلار، معادل ۳/۱۵ درصد تولید ناخالص ملی در دنیا به لحاظ یارانه انرژی، رتبه اول را دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مصرف لجام گسیخته در هیچ کجای دنیا مورد قبول نیست، گفت: برای اصلاح الگوی مصرف، تغییر نگرش افراد یکی از الزامات این اصلاح می باشد و در همین راستا بایستی دو مقوله فرهنگ سازی و اهرم بقای انرژی را مد نظر قرار دهیم تا این مهم در نهایت منجر به تغییر رفتار گردد.

وی افزود: این شرکت برای پیشبرد مقوله فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف بر روی دانش آموزان سرمایه گذاری نموده است چرا که دانش آموزان در این سن یادگیری بالایی دارند و با انرژی زیاد به دنبال خواسته هایشان می باشند.

مهدوی نیا تاکید نمود: این اقدام مهم از سال ۹۷ با برگزاری مراسم ایده شو آغاز گردید که در آن دانش آموزان می توانستند ایده های خود را بیان، ایده های برتر شناسایی و در نهایت با حمایت شرکت و مشاوران مربوطه، ایده های برتر کاربردی سازی و مورد استفاده قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راه های پایدار سازی رفتار مشترکان برای اصلاح الگوی مصرف، اثرگذاری از بعد قیمت می باشد که این اقدام در طرح "برق امید" در سراسر کشور صورت پذیرفته و مشترکین می توانند مصارف غیر ضرور خود را کم و از مزایای طرح "برق امید" استفاده نمایند.

معاون اداره آموزش و پرورش استان کرمان نیز ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح الگوی مصرف، بیان نمود: طی سال های اخیر، شرکت برق جنوب استان کرمان ارتباط قوی با اداره آموزش و پرورش در زمینه اصلاح الگوی مصرف داشته که این ارتباط، تاثیر بسزایی بر دانش آموزان گذاشته است به طوری که بارها مشاهده شده که دانش آموزان ضمن آگاهی بر چگونگی مدیریت مصرف برق در زمینه اصلاح الگوی مصرف نیز از یکدیگر پیشی می گرفتند.

وی با بیان این که دانش آموزان بهترین مبلغان برای مدیریت مصرف انرژی هستند، تاکید کرد: برگزاری جشنواره انرژی توسط شرکت برق جنوب استان کرمان، نشان دهنده حمایت این شرکت از ظرفیت ناب دانش آموزی می باشد و اداره آموزش و پرورش هم در این راستا، آمادگی خود را اعلام می کند و برای آموزش دانش آموزان از هیچ کاری دریغ نخواهد ورزید.

یوسفی، معاون مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر نیز، شرکت برق جنوب کرمان را پیش قدم در حوزه مدیریت مصرف برق دانست و گفت: برگزاری این جشنواره کاری بسیار ارزشمند است که سبب می شود ایده همه دانش آموزان مطرح، مقایسه و در نهایت ایده های ناب انتخاب شوند.

ثمره مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق جنوب کرمان در خصوص چگونگی برگزاری این جشنواره بیان کرد:  دانش آموزان دبستان و دبیرستانی می توانند تا ۱۵ دی ماه سال جاری پروژه های خود را با محوریت مدیریت مصرف برق در رشته های استارت آپ و کارآفرینی، ابداعات و اختراعات، ترجمه و تالیف کتاب و تولید محتوای دیجیتال پروژه ارائه دهند.

وی افزود: دانش آموزان با ورود به سایت synergyf.ir  در محور مورد نظر ثبت نام و پروژه های خود را ارائه نمایند و لازم بذکر است که فیلم های آموزشی در سایت مذکور قرار گرفته و همچنین می توانند از طریق ارتباط با دبیرخانه، راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |