جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 7871 14:42 1393/09/18
آیت الله هاشمی رفسنجانی:  افزایش گروه های تروریستی برنامه تنظیم شده استکبار برای انحراف قیام های مردمی است

آیت الله هاشمی رفسنجانی: افزایش گروه های تروریستی برنامه تنظیم شده استکبار برای انحراف قیام های مردمی است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آیت الله هاشمی رفسنجانی:  افزایش گروه های تروریستی برنامه تنظیم شده استکبار برای انحراف قیام های مردمی است

آیت الله هاشمی رفسنجانی: افزایش گروه های تروریستی برنامه تنظیم شده استکبار برای انحراف قیام های مردمی است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزایش گروه های تروریستی را برنامه تنظیم شده استکبار و استعمار برای انحراف قیام های مردمی در جوامع انسانی و بویژه کشورهای اسلامی دانست

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» در دیدار اعضای مرکز بازشناسی نهضت جنگل، قیام میرزاکوچک خان را یک موضوع مهم تاریخی، اسلامی و ملی بیان کرد و اظهارداشت: اسناد ذی قیمتی از این قطعه تاریخی وجود دارد که باید جوانان، دانشجویان و مردم با آن آشنا شوند.

وی با تشریح اوضاع سیاسی زمان نهضت جنگل، خاطرنشان کرد: بسیاری تلاش کردند با بدنام کردن میرزاکوچک خان، نهضت او را خاموش و در تاریخ فراموش کنند و این مانند کاری است که قاجاریه درباره امیرکبیر کردند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری علاقه طلبه های مبارز به زندگی شخصیت های چون امیرکبیر و میرزاکوچک خان، گفت: به خاطر کینه های سیاسی پهلوی از قاجاریه درباره تشریح کارهای امیرکبیر حساسیت نداشتند، اما ابا داشتند که نهضت جنگل به عنوان یک اقدام انقلابی و اسلامی بازگو شود.

هاشمی رفسنجانی با ارایه تحلیلی از چرایی ترس استعمار و استبداد نسبت به شناخته شدن میرزاکوچک خان در جامعه، اظهارداشت: ترس از اقدامات روحانیون انقلابی، باعث شد که برای بیان زندگی این سید شهید، به تحریف و سانسور روی آورند.

وی با یادآوری فیلمی که درگذشته برای رییسعلی دلواری ساخته شد، گفت: خوب است از قابلیت های هنر برای نشان دادن اهداف، برنامه ها و اقدامات میرزاکوچک خان بیشتر استفاده شود که می تواند الهام بخش باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جهل جامعه را بهترین وسیله حاکمان برای سرکوب قیام ها دانست و خاطرنشان کرد: آگاهی، بهترین آینده را برای جوامع ترسیم می کند و جوانان آگاه بهترین سرمایه در رسیدن به این هدف هستند.

هاشمی رفسنجانی، افزایش رشد آگاهی را مرهون انفجار اطلاعات خواند و یادآور شد: مردمی که آگاه شوند با زبان منطق مسایل خود و جامعه را حل می کنند.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش های استعمار و استبداد به عنوان دو لبه قیچی در چپاول منابع ملت ها اشاره کرد و گفت: اگر چه این دو با امیدواری به حضور تندروها، برای دوام خویش امیدوارند، اما روزی که جوانان اسلامی مسلح به دانش و آگاهی شوند، هیچ دشمنی توان مقابله با آنان را ندارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزایش گروه های تروریستی را برنامه تنظیم شده استکبار و استعمار برای انحراف قیام های مردمی در جوامع انسانی و بویژه کشورهای اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: در منطقه ما تروریست ها زایده حضور استعمار و استبداد هستند.

هاشمی رفسنجانی، مبارزه با گروه های تروریست را سخت، اما امکان پذیر دانست و اظهارداشت: عقلای اسلام باید از بدنام کردن مسلمان جلوگیری کنند که مردم را به نام دین آواره می کنند و می کشند.

وی، اتفاقات سال های اخیر مصر را مصداق روشن همکاری مثلث شوم استکبار، استبداد و تندروها توصیف و خاطرنشان کرد: مردم مصر که سابقه ای بسیار درخشان در تمدن انسانی و فرهنگ اسلامی دارند، برخاستند و انقلاب کردند، اما مشاهده کردند که چگونه تندروها قیام مردم را منحرف کردند و منجر به برگشت نظامی ها و تبرئه مستبدین شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری شرایط ایران در سال های اول پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: حضور مردم و رهبری بی نظیر امام(ره)، فرصت و میدان را از دست تروریست ها گرفتند که به دنبال تجزیه کشور و شورش های کور بودند.

هاشمی رفسنجانی با مقایسه مبارزات مردم افغانستان، عراق، لیبی و یمن با انقلاب اسلامی در ایران، افزود: دو ویژگی مردمی بودن و رهبری امام، مبارزه و پیروزی مردم ایران را با تشکیل انقلاب اسلامی از دیگر قیام ها متفاوت کرد.

در آغاز این دیدار کیانوش کیانی رییس کمیته علمی مرکز بازشناسی نهضت جنگل گزارش مستندی از نهضت جنگل و چگونگی افزایش تدریجی اسناد مربوط به میرزاکوچک خان جنگلی ارایه کرد.

همچنین در این دیدار بر ضرورت آشنایی دانشگاه ها و دانشجویان با اقدامات سید مظلوم، میرزاکوچک خان تاکید شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |