پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 4754 14:48 1393/05/28
آیا قیمت طلا تا پایان امسال به 1400 دلار خواهد رسید؟

آیا قیمت طلا تا پایان امسال به 1400 دلار خواهد رسید؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آیا قیمت طلا تا پایان امسال به 1400 دلار خواهد رسید؟

آیا قیمت طلا تا پایان امسال به 1400 دلار خواهد رسید؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : پایگاه اینترنتی گلد اینوستینگ نیوز در تازه ترین نظرسنجی خود به بررسی این موضوع پرداخته است که آیا قیمت طلا تا پایان امسال به بیش از 1400 دلار خواهد رسید؟

به گزارش پایگاه اینترنتی گلد اینوستینگ نیوز، گرچه برخی تحلیلگران اقتصادی پیش از این اعلام کرده بودند که قیمت طلا در سال 2014 میلادی با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد ولی قیمت این فلز گرانبها تاکنون نتوانسته سطح 1300 دلاری را حفظ کند و از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی با افزایش نسبی روبرو شده است.
بر اساس این گزارش البته سال 2014 هنوز به پایان نرسیده و برخی از تحلیلگران اقتصادی هنوز امیدوارند قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو شود. البته بازار طلا در فصل پاییز همواره رونق خوبی داشته و بر اساس همین پیش بینی می توان انتظار داشت که قیمت طلا طی ماه های آینده با افزایش بیشتری روبرو شود.
اسکات کارتر رئیس موسسه سرمایه گذاری "لیر کاپیتال" تاکید کرد: من هنوز معتقدم قیمت طلا تا پایان امسال افزایش خواهد یافت. به نظر من قیمت طلا تا پایان امسال به بیش از 1450 دلار خواهد رسید.
وی افزود: قیمت طلا در سه ماه نخست امسال به ثبات نسبی رسید و بین 1280 تا 1320 دلار تثبیت شد. قیمت طلا از ابتدای سال 2014 تاکنون 8 تا 9 درصد افزایش داشته که این بهترین عملکرد دارایی های مختلف از لحاظ رشد قیمت بوده است.
کارتر تصریح کرد: علی رغم بهبود شرایط اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال و ثبت رشد 4 درصدی رشد اقتصادی این کشور تا پایان امسال به کمتر از 2.5 درصد خواهد رسید و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد داشت.
سایر کارشناسان اقتصادی شرکت کننده در این نظرسنجی نیز بر این باورند که اگر اقتصاد آمریکا بتواند به رشد 1.5 تا 2 درصدی دست یابد جای بسی امیدواری خواهد بود.
وی پیش بینی کرد: با کاهش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم و چهارم امسال سرمایه گذاران بیشتری برای خرید طلا به بازارهای بین المللی روی خواهند آورد و این مساله موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا خواهد شد.
تحلیلگران اقتصادی همچنین براین باورند که ماه سپتامبر زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار طلا خواهد بود و بهبود نسبی قیمت طلا می تواند سود خوبی را عاید سرمایه گذاران نماید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |