پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 114852 08:32 1399/07/19
آیا طلای جهانی از 2000 دلار عبور می کند؟

آیا طلای جهانی از 2000 دلار عبور می کند؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آیا طلای جهانی از 2000 دلار عبور می کند؟

آیا طلای جهانی از 2000 دلار عبور می کند؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، اگرچه خوش بینی بالایی به افزایش قیمت طلا وجود دارد اما این پرسش همچنان باقی است که آیا طلا نیروی کافی برای عبور از مرز ۲۰۰۰ دلار خواهد یافت یا خیر. در نظرسنجی هفته جاری از کارشناسان وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۳ نفر معادل ۷۶ درصد به افزایش قیمت طلا و یک نفر معادل شش درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل ۱۸ درصد نظری نداشتند.

اگرچه سرمایه گذاران همچنان به روند صعودی طلا خوش بین مانده اند اما با ادامه تحکیم قیمتها، علاقه آنها کاهش قابل توجهی پیدا کرده است و شمار شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز به پایینترین سطح از اواخر ژوئن رسید. در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۱۱۶۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۶۲۸ نفر معادل ۵۴ درصد افزایش قیمت و ۳۰۹ نفر معادل ۲۷ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۲۲۷ نفر معادل ۲۰ درصد نظری نداشتند.

نیروی صعودی جدید بازار طلا در معاملات روز جمعه کمک کرد بهای این فلز ارزشمند رشد یک درصدی برای کل هفته را ثبت کند. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک ۳۱ دلار و ۱۰ سنت معادل ۱.۶ درصد افزایش یافت و در ۱۹۲۶ دلار و ۲۰ سنت بسته شد که بالاترین قیمت از ۱۸ سپتامبر به این طرف بود.

اگرچه تحلیلگران فضا برای صعود بیشتر قیمت طلا را پیش بینی می کنند اما متقاعد نشده اند که مرز ۲۰۰۰ دلار بزودی شکسته خواهد شد. کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA اظهار کرد: انتظار دارم طلا در معاملات هفته جاری صعود کند اما این صعود در محدوده معاملاتی این فلز ارزشمند خواهد بود.

طلا برای این که به رکورد بالاتری صعود کند، به هزینه های محرک مالی بیشتری نیاز دارد و به نظر می رسد بانکهای مرکزی آماده تزریق بیشتر نقدینگی به بازارها نیستند و تصور نمی کنم دولت آمریکا تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری، اقدامی انجام دهد.

با این حال تحلیلگران پیش بینی می کنند که ممکن است این آغاز روند جدید صعود طلا باشد. آدریان دی، رییس و مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز اظهار کرد که دو گام به جلو و یک گام به عقب طلا ممکن است سرمایه گذاران را دوباره به بازار برگرداند.

عوامل بنیادین بازار مثبت مانده اند و کسانی که در حاشیه قرار گرفته اند درمی یابند که طلا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نخواهد کرد و بنابراین در مقطعی برای خرید طلا وارد بازار می شوند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |