جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 12051 15:14 1394/02/05
آیا سطح حمایتی قیمت طلا شکسته خواهد شد؟

آیا سطح حمایتی قیمت طلا شکسته خواهد شد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آیا سطح حمایتی قیمت طلا شکسته خواهد شد؟

آیا سطح حمایتی قیمت طلا شکسته خواهد شد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه گذاران برای نشست بانک مرکزی آمریکا و جهت حرکت دلار، روز جمعه به کمترین قیمت از اواسط ماه مارس رسید و دورنمای بهبود قیمت در کوتاه مدت را محدود کرد.

بهای معاملات آتی طلا در بازار جهانی روز جمعه 17.70 دلار یا 1.5 درصد کاهش یافت و به 1175 دلار در هر اونس رسید که 2.4 درصد نسبت به قیمت دوشنبه که نخستین روز گشایش بازار بود، کمتر بود و برای سومین هفته متوالی کاهش یافت.به گفته مدیر تحقیقات و استراتژی سرمایه گذاری در شرکت ام وی فایننشیال، وضعیت بازار طلا در هفته گذشته بیش از هر چیز گویای بلاتکلیفی در این بازار بود و بدون در نظر گرفتن عواملی که ممکن است تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه مطمئن دارایی را در پی داشته باشد، انتظار می‌رود این بلاتکلیفی تا زمان روشن شدن زمان افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا ادامه پیدا کند.کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا قرار است نشست دو روزه ای را در هفته جاری برگزار کند که با انتشار بیانیه ای در 29 آوریل به پایان خواهد رسید.ارزش دلار آمریکا روز جمعه در برابر بیشتر ارزهای بزرگ کاهش داشت اما نتوانست به صعود طلا کمک کند. ضعیف شدن دلار به نفع کالاهایی است که به دلار معامله می‌شوند زیرا آنها را برای خریداران دارنده ارزهای خارجی ارزان‌تر می‌کند و در مقابل قوی شدن دلار این کالاها را گران می‌کند. شاخص دلار ICE از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 7.6 درصد صعود کرده است.

تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1175 دلار خواهد بود.به گزارش پایگاه اینترنتی اف ایکس استریت، تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1175 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا 1165 دلار در هر اونس نیز کاهش خواهد یافت.بر اساس این گزارش قیمت طلا شب گذشته در کمتر از یک ساعت با افت 10 دلاری روبرو شد که علت اصلی این مساله افزایش ارزش دلار بوده است. قیمت طلا شب گذشته برای لحظاتی به کمترین حد از 20 مارس رسید.قیمت طلا روز جمعه با افت 1.5 درصدی روبرو شد تا طی هفته گذشته نیز کاهش 2.25 درصدی را تجربه کرده باشد. این بدترین عملکرد قیمت طلا از ماه فوریه به شمار می رود.تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در این شرایط 1183 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1191 دلار نیز افزایش خواهد یافت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |