جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 120498 11:49 1399/08/28
آیا ایران نقشی در بازار نفت دارد؟

آیا ایران نقشی در بازار نفت دارد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آیا ایران نقشی در بازار نفت دارد؟

آیا ایران نقشی در بازار نفت دارد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، محمد خطیبی با اشاره به شرایط ایران در بازار نفت در پی تغییر و تحولات اخیر در کشور آمریکا، گفت: باید دید که دولت جدید چه سیاست هایی را پیش می گیرد آنطور که بایدن در کمپین انتخاباتی خود اعلام کرده قرار نیست که تمام تحریم های ایران لغو شود و آنطور که تاکنون گفته شده تحریم های ترامپ ادامه خواهد داشت.

به گفته این کارشناس ارشد حوزه انرژی اما اگر مذاکراتی انجام و موفقیت آمیز باشد، امتیازاتی به ایران داده خواهد شد لذا باید منتظر بود چراکه خروجی این مذاکرات تاثیرگذار خواهد بود و به نظر نمی رسد که بدون مذاکره و توافق، امتیازاتی به ایران داده شود.

وی با اشاره به تاثیر خبر کشف ویروس کرونا بر بازار نفت، اظهار کرد: تا کنون خبر قطعی از واکسن کرونا منتشر نشده و باتوجه به اینکه بعید به نظر می رسد که تا آخر سال این واکسن وارد بازار شود این مساله چندان تاثیری در بازار نفت نخواهد گذاشت.

این کارشناس ارشد حوزه انرژی با بیان اینکه هنوز شواهدی دال بر اینکه واکسن کرونا به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته باشد وجود ندارد، تصریح کرد: این در شرایطی است که این ویروس در فصل سرما به شدت گسترش یافته و خیلی از کشورها به دنبال اعمال مجدد قرنطینه و تعطیلی شهرها هستند.

خطیبی با تاکید بر اینکه به سمت کاهش تقاضا در بازار نفت در حرکت هستیم اظهار کرد: اگر واکسن کرونا موجب شود که تقاضا افزایش یابد وضعیت بازار نفت بهبود خواهد یافت ولی اکنون شاهد کاهش رفت و آمدها و فعالیت های اقتصادی هستیم که این به معنای کاهش تقاضای بازار نفت است.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی نمی تواند تاثیر چندانی در تصمیمات اوپک پلاس داشته باشد، تصریح کرد: نمی توان در کوتاه مدت منتظر تاثیرات واکسن کرونا بود البته تاثیرات هیجانی را میتوان انتظار داشت اما بازگشت به شرایط سابق کمی زمان بر خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |