سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12468 13:24 1394/02/18
آیا آمار اشتغال امریکا بر بازار طلا تاثیرگذار خواهد بود؟

آیا آمار اشتغال امریکا بر بازار طلا تاثیرگذار خواهد بود؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آیا آمار اشتغال امریکا بر بازار طلا تاثیرگذار خواهد بود؟

آیا آمار اشتغال امریکا بر بازار طلا تاثیرگذار خواهد بود؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

آیا آمار اشتغال امریکا بر بازار طلا تاثیرگذار خواهد بود؟

تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فیلیپ فیوچرز تاکید کرد که اگر اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته کمتر از 200 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد قیمت طلا احتمالا به بیش از 1200 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.به گزارش رویترز ، "هووی لی" تحلیلگر اقتصادی موسسه فیلیپ فیوچرز تصریح کرد که تحولات قیمت طلا در کوتاه مدت بستگی به گزارش امروز وزارت کار آمریکا دارد. اگر تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا کمتر از 200 هزار باشد قیمت طلا احتمالا به بیش از 1200 دلار افزایش خواهد یافت.بر اساس این گزارش وی افزود: اگر تعداد فرصت های شغلی جدید در آمریکا به بیش از 230 هزار مورد برسد نیز احتمال دارد که قیمت طلا تا 1170 دلار در هر اونس کاهش یابد.انتشار این گزارش تاثیر زیادی بر تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره خواهد داشت. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو از نشست ژوئن افزایش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد.تحلیلگران اقتصادی موسسه ای ان زد بانک استرالیا نیز پیش بینی کردند که اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته 250 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که انتشار گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه آوریل می تواند تبعات زیادی بر قیمت جهانی طلا و نوسانات ارزش دلار داشته باشد.به گزارش پایگاه خبری کیتکو نیوز، در حالی که برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که انتشار آمارهای ضعیف مربوط به عملکرد آمریکا برای ایجاد فرصت های شغلی جدید می تواند به نفع قیمت طلا باشد ولی گروهی دیگر از تحلیلگران اقتصادی معتقدند که انتشار آمارهای ضعیف بازار کار آمریکا به تنهایی برای افزایش چشمگیر قیمت طلا کافی نخواهد بود.بر اساس این گزارش قیمت طلا در آستانه انتشار گزارش وزارت کار آمریکا همچنان کمتر از 1200 دلار در هر اونس تثبیت شده است. این یکی از مهمترین گزارش های اقتصادی آمریکا در ماه جاری به شمار می رود و می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت کالاهای مختلف به خصوص طلا داشته باشد.بر اساس نظرسنجی کیتکو نیوز، اقتصاد آمریکا طی ماه آوریل 225 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این رقم نسبت به 126 هزار فرصت شغلی ایجاد شده در ماه مارس بسیار بیشتر خواهد بود.

البته تحلیلگران کامرز بانک معتقدند که آمارهای منتشر شده از سوی موسسه ای دی پی نگرانی هایی را در خصوص ایجاد فرصت های شغلی در آمریکا ایجاد کرده است. موسسه ای دی پی اعلام کرده است که بخش خصوصی آمریکا طی ماه گذشته تنها 169 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس تاکید کرد که به نظر من اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته 195 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. پیش بینی من این است که اگر تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا مطابق با پیش بینی های کارشناسان باشد، قیمت طلا در محدوده 1174 تا 1221 دلاری در نوسان خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |