چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 4172 15:22 1393/05/14
آيت الله هاشمي رفسنجاني: دامن زدن به اختلافات مذهبي، جهالت سياسي است

آيت الله هاشمي رفسنجاني: دامن زدن به اختلافات مذهبي، جهالت سياسي است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آيت الله هاشمي رفسنجاني: دامن زدن به اختلافات مذهبي، جهالت سياسي است

آيت الله هاشمي رفسنجاني: دامن زدن به اختلافات مذهبي، جهالت سياسي است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، وحدت را در برهه کنوني ضروري ترين اصل براي مسلمانان خواند و تأکيد کرد: هرکس با هر هدفي باعث تفرقه مسلمانان شود، مرتکب گناه بزرگي شده ودامن زدن به اختلافات مذهبي، جهالت سياسي است.
 به گزارش ايرنا از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت الله "اکبر هاشمي رفسنجاني" در ديدار جمعي از شخصيت هاي مذهبي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي اهل سنت سراسر کشور با تاکيد بر اينکه خواسته هاي شما منافاتي با اصول تشيّع، مسلماني و ملي ندارد، گفت: همه به سربلندي اسلام و ايران مي انديشيم و بعضي ها بر آتش اختلافات مي دمند.
وي با تشريح اتفاقاتي که اين روزها در فلسطين اشغالي مي افتد، به دولت هاي اسلامي هشدار داد و ادامه داد: وقتي قدرت هاي جهاني به دور از عرف ديپلماتيک و قوانين انساني از جنايتکاران صهيونيست حمايت و حتي به آنان کمک مي کنند، دامن زدن به اختلافات مذهبي و فرقه اي در جهان اسلام، جهالت سياسي است.
هاشمي رفسنجاني با يادآوري سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار با نمايندگان مجلس خبرگان و تأکيد ايشان بر وحدت مسلمانان که فرمودند بسياري از مشکلات در راه وحدت ناشي از تندروهاي شيعه و سني است، افزود: مشکل اساسي جهان اسلام افراطي گري هاي مذهبي است که فکر مي کنند با کارهاي افراطي خود به اسلام خدمت مي کنند.
وي با يادآوري وجود يک ميليارد و 700 ميليون مسلمان و 60 کشور اسلامي در جهان، گفت: با اين سرمايه سياسي و انساني ما شاهد جنايت صهيونيست ها عليه کودکان، زنان و مردم بي پناه غزه هستيم.
عضو مجلس خبرگان رهبري حمايت رييس جمهوري آمريکا از رژيم اشغالگر قدس را محکوم کرد و اظهار داشت: دور از اخلاق انساني است که به جنايتکاران کمک کنند تا مردم بي گناه را به خاک و خون بکشند.
وي فلسطين را قطعه اي از اسلام خواند و تصريح کرد: بيش از 60 سال است که چندين ميليون از مردم مظلوم آواره هستند و کسي صداي آنها را نمي شنود، اما دفاع آنها را اقدامات تروريستي مي دانند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حضور اهل سنت در استان هاي مرزي کشور، گفت: اين نشان از اوج غيرت ملي آنان است که برخلاف تبليغات دشمنان از تماميت ارضي کشور پاسداري مي کنند.
وي خطاب به حاضران و مردم اهل سنت در اين ديدار اظهار داشت: مطمئن باشيد سياست نظام دفاع از پيروان همه مذاهب و اديان است و برخوردهاي سليقه اي را نگاه هاي شخصي و حتي گاهي کينه توزانه و برخاسته از نيت تحريک قوميت ها و دامن زدن به اختلافات بدانيد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني وحدت شيعه و سني در ايران را ستود و با تأکيد مجدد علما به وحدت، ادامه داد: مي توانيم معلم خوبي براي دنيا باشيم تا نگذاريم مسلمانان بيش از اين گرفتار اختلافات شوند.
در آغاز اين ديدار مولوي "عبدالحميد اسماعيل زهي" از امامان جماعت اهل سنت زاهدان، شيخ "محمدعلي اميني" از ائمه جماعت اهل سنت قشم، "ناصر کاشاني" نماينده زاهدان در مجلس شوراي اسلامي، "جليل رحيمي" استاد دانشگاه از خراسان، "يوسف بسنجيده" نماينده ادوار مجلس ترکمن صحرا، "عبدالقادر پربار" فعال سياسي از سيستان و بلوچستان، "سيد معرف همدي" نماينده ادوار مجلس از کردستان و "سعيدرضا زهي" فعال سياسي از سيستان و بلوچستان به بيان ديدگاه هاي خويش در خصوص وحدت شيعه و سني، ضرورت توجه به شايسته سالاري ها در مسووليت ها، اهميت استان هاي مرزي و تاکيد بر دوري از افراط گرايي پرداختند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |