جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 4651 15:30 1393/05/26
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: از حرف‌هاي تفرقه‌انگيز دوري مي‌کنم و مي‌دانم حقيقت پنهان نمي‌ماند

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: از حرف‌هاي تفرقه‌انگيز دوري مي‌کنم و مي‌دانم حقيقت پنهان نمي‌ماند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: از حرف‌هاي تفرقه‌انگيز دوري مي‌کنم و مي‌دانم حقيقت پنهان نمي‌ماند

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: از حرف‌هاي تفرقه‌انگيز دوري مي‌کنم و مي‌دانم حقيقت پنهان نمي‌ماند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


  اخيراً يکي از سران حزب بعث گفته است که هاشمي رفسنجاني ما را وادار به اشغال کويت کرد که اين هم از عجايب روزگار است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: از حرف‌هاي تفرقه‌انگيز دوري مي‌کنم، البته مي‌دانم حقيقت پنهان نمي‌ماند و نمي‌توان با اغراض سياسي، غبار شبهه بر جان نثاري‌ها و جانبازي‌هاي جوانان افکند.
به گزارش ايلنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح ديروز در ديدار جمعي از آزادگان دفاع مقدس، ديدار با آزادگان را توأم با روحيات غم و شادي دانست و گفت: يادآوري سال ها دوري و رنج هاي شما، اندوهبار و ديدن شما خوشحال کننده است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار که به مناسبت سالگرد ورود اولين گروه از آزادگان به کشور انجام مي‌شد، با يادآوري خطرات و خاطرات آن روزها، خاطر نشان کرد: يکي از شيرين‌ترين لحظات زندگي‌ام همان لحظه‌اي است که ورود آزادگان از صداوسيما پخش شد. لحظه اي که از اتوبوس‌ها پياده شده و بر خاک وطن سجده کردند.
وي آزادگان دفاع مقدس را ذخاير ارزشمند انقلاب اسلامي و از استوانه‌هاي کشور خواند و افزود: آزادگان با صبر جميل خود و تحمل شکنجه‌هاي فراوان زندان‌هاي مخوف عراق، به همگان درس ايثار و ازخودگذشتي دادند که سرگذشت آنها در تاريخ کم‌نظير و شبيه به سرنوشت اولاد امام حسن (ع) در زندان هاي زير زميني بني عباس در همان منطقه است.
فرمانده 8 سال دفاع مقدس با ابراز خشنودي از موفقيت هاي علمي آزادگان؛ تمهيدات نظام براي مسايل تحصيل، مسکن و درمان آنها را وظيفه ملي و ديني مسئولان دانست و با اشاره به توانايي‌هاي گوناگون هر يک از آزادگان، گفت: در زمان مبارزه قبل از انقلاب، زندان در تعبير ما و زندانيان "قلّک مبارزه" بود، چون نيروهاي خوب و کارکشته براي آينده انقلاب ذخيره مي‌شدند.
آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با يادآوري خاطرات خويش از دوران زندان و تحمل شکنجه‌هاي ساواک و مقايسه آن با شکنجه هاي آزادگان در سياه چال هاي بعثي، اظهار داشت: عذاب‌هاي وحشتناک شکنجه و شکستن استخوان‌هاي پا زير شلاق ها را لمس کرده‌ام، اما صبر شما مضاعف بود، چون شکنجه هاي در غربت بر دل هر انساني سنگيني مي‌کند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ارتباط عميق و نزديکي با خدا را دليل اصلي تحمل فشار و عذاب در شکنجه‌گاه و زندان‌ها دانست و ادامه داد: تنها چيزي که باعث تحمل آن همه فشار و عذاب مي‌شد، ارتباط عميق با خدا و نزديکي با اوست، چرا که عشق خداوند تحمل همه مصائب را شيرين مي‌کند و اين همان است که در شعر فارسي خطاب به صبا و اسماعيل قرباني آمده که " زنده برگشتن ز کوي دوست را شرط عشق " نمي‌دانند و مي‌گويند:
اي صبا از ما به اسماعيل قرباني بگو زنده کي برگردد از آن کوي قربانگاه دوست
آن چنان مرديم که عزرائيل هم آگه نشد جان نثاران اين چنين بازند جان در راه دوست
وي با يادآوري همراهي گروه هاي متعددي که با رژيم پهلوي مبارزه مي‌کردند، افزود: يه عنوان نمونه کمونيست‌ها به خوبي مبارزه مي‌کردند، اما تاب شکنجه‌هاي ساواک را به دليل عدم ارتباط با خدا نداشتند و با کوچک‌ترين شکنجه اطلاعات مورد نظر را به دشمن مي‌دادند.
وي با ستودن روحيات آزادگان در دوران اسارت که گاهي در نامه‌هاي با رمز و راز و گاه فيلم هاي گروه هاي امدادي بين المللي بروز مي کرد، آنها را کم توقع‌ترين و قابل اعتمادترين افراد در جامعه برشمرد و گفت: در طول سال‌هاي پس از جنگ، آزادگان ثابت کردند هر جا که باشند امين انقلاب و راهنماي مردم در پاسداري از ارزش ها هستند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با ابراز خرسندي از رشد سطح سواد و تحصيلات آزادگان در کشور، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسياري از آزادگان کشور افراد تحصيلکرده و استاد دانشگاه هستند و با سرمايه علم و تزکيه به توسعه و پيشرفت ايران اسلامي مي انديشند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با يادآوري آياتي از قرآن کريم که مربوط به وعده‌هاي نصرت الهي است و مقايسه آن با پيروزي هاي نظامي و سياسي دفاع مقدس، گفت: صدام کجاست؟! منافقين که ستون پنجم حزب بعث بودند، چه سرنوشتي دارند؟! حتي آمريکا که سال‌ها عليه ايران دشمني و اين همه در عراق هزينه کرد، چه دستاوردي داشت؟! اينها نمونه‌هاي روشن تحقق وعده‌هاي الهي است.
وي در پاسخ به گلايه حاضران که "چرا در قبال تلاش عده‌اي براي تحريف تاريخ دفاع مقدس و انتساب حرف‌هاي غيرواقعي به جناب‌عالي سکوت مي‌کنيد؟ مي‌بينيد افتخارات شما را در دفاع مقدس به نام ديگران ثبت مي‌کنند آنها که به آساني فاو را از دست دادند، مي‌گويند: هاشمي چون مي‌‌خواست بعد از جنگ قدرت را بگيرد، جنگ را تمام کرد"، گفت: از حرف‌هاي تفرقه‌انگيز دوري مي‌کنم، البته مي‌دانم حقيقت پنهان نمي‌ماند و نمي‌توان با اغراض سياسي، غبار شبهه بر جان نثاري‌ها و جانبازي‌هاي جوانان افکند.
وي تأکيد کرد: برخي تحريف‌ها توسط افراد کم يا بي اطلاع از دوران دفاع مقدس قابل تحمل است، ولي تحريف توسط افرادي که در جريان وقايع دفاع مقدس و حتي دادگاه‌هاي نظامي دوران پايان جنگ هستند و اکنون به دلايل اغراض سياسي، حقايق را وارونه جلوه مي‌دهند، تأسف انگيز و قابل تأمل است.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به مبادله‌ي دوازده نامه بين ايشان و صدام، گفت: اعتراف صريح آن جلاد خون آشام به حقانيت مردم ايران در همه‌ي مقاطع دفاع مقدس، زبان همه‌ي تندروها را در آن مقطع بسته بود و جالب است که بعضي از آنها پس از حمله‌ي آمريکا به عراق، صدام را خالد بن وليد مي‌دانستند و مي‌گفتند به ياري او بشتابيم!
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ارائه تحليلي از شرايط عراق در مقطعي که براي پايان دادن واقعي به جنگ و حمله به کويت عجله داشت، به تناقضات گفتاري بعضي‌ها درباره‌ي علل عدم توقف جنگ در يک مقطع و پايان جنگ در مقطعي ديگر، گفت: اخيراً يکي از سران حزب بعث گفته است که هاشمي رفسنجاني ما را وادار به اشغال کويت کرد که اين هم از عجايب روزگار است.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به آزادگان عزيز حاضر در جلسه و همه‌ي آزادگان ايراني اسلامي اطمينان داد که اجر شکنجه‌هاي آنان در بارگاه الهي محفوظ است و در تاريخ ايران نيز جاودان است و خطاب به آنان گفت: شما اجر شهداء را داريد که آنان از قتلگاه خود بر بال فرشتگان به بزم اولياء و انبياء رفتند، اما شما هشت سال تمام شکنجه‌هاي ددمنشانه بعثي‌ها را تحمل مي‌کرديد.
در ابتداي اين ديدار، طباطبايي، قاسمي، عبدالحسين جلالوند، کياني و کزازي، از آزادگان هشت سال دفاع مقدس، با ذکر خاطراتي از دوران اسارت، شکنجه‌هاي بعثي‌ها، مقاومت رزمندگان، چگونگي دفاع اسراي ايراني از امام(ره) و مسؤولان نظام جمهوري اسلامي در اردوگاه‌ها و زندان‌هاي حزب بعث، به ابراز نظر درباره‌ي مسائل سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و ديني پرداختند و از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به عنوان يکي از مبارزين قبل از انقلاب، يکي از مسؤولين طراز اول نظام در همه‌ي مقاطع انقلاب اسلامي، به ويژه جانشيني فرماندهي کل قوا و فرماندهي هشت سال دفاع مقدس، خواستند که نسبت به تحريف تاريخ جنگ هشت ساله مخصوصاً در مقاطع شروع و پايان آن چاره‌انديشي شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |