جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 5743 15:08 1393/07/14
آيت‌الله هاشمي: تضعيف پايه‌هاي کشور در نزاع‌هاي سياسي از مصاديق ضداخلاقي‌ است

آيت‌الله هاشمي: تضعيف پايه‌هاي کشور در نزاع‌هاي سياسي از مصاديق ضداخلاقي‌ است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آيت‌الله هاشمي: تضعيف پايه‌هاي کشور در نزاع‌هاي سياسي از مصاديق ضداخلاقي‌ است

آيت‌الله هاشمي: تضعيف پايه‌هاي کشور در نزاع‌هاي سياسي از مصاديق ضداخلاقي‌ است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام توجه به بحران اخلاقي را ضروري خواند و گفت: سست شدن پايه‌هاي جامعه اسلامي در نزاع‌هاي مذهبي و تضعيف پايه‌هاي کشور در نزاع‌هاي سياسي يکي از مصاديق ضد اخلاقي‌ها است که متأسفانه هر دو مورد را در روزگار خود مي‌بينيم.

ه گزارش ايلنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح ديروز در ديدار جمعي از مسؤولين معاونت ساماندهي امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان، با تأکيد بر اهميت نقش و جايگاه جوانان در جوامع، گفت: جوانان شاداب، خانواده‌ها و جامعه را با نشاط و براي آينده‌نگري اميدوار مي‌کنند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، استحکام خانواده را مسأله جدّي براي هر جامعه‌اي خواند و افزود: بايد نمونه‌هاي موفق دنيا را بررسي و از نکات مثبت آنها استفاده کرد تا عواقب منفي دوران گذار از سنت به مدرنيته خانواده‌ها را کمتر تحت تأثير قرار دهد.
وي آزادي و محدوديت را دو اصطلاح مهم و ضروري براي مطالعه مسايل جوانان توصيف کرد و گفت: افراط و تفريط در هر دو موضوع، مطالعات را از مسير درست منحرف مي‌نمايد و به تبع آن جوانان به جاي ميدان‌داري منطقي، منزوي مي‌شوند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان مصاديقي از تلاش‌هاي بزرگان اديان دنيا در جهت حفظ بنيان خانواده‌ها، خاطر نشان کرد: حفظ و تقويت بنيان خانواده مشکل مشترک همه‌ي جوامع در دنياي معاصر است و بزرگان اديان عليرغم تفاوت در فرهنگ‌ها در اين زمينه دغدغه‌هاي مشترک دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبري نگاه اسلام و قرآن به خانواده‌ها را بسيار جامع و راهگشا توصيف کرد و گفت: آيات و روايات اسلامي بر تقويت بنيان خانواده تأکيد مي‌کنند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأکيد بر اهميت برنامه‌ريزي براي امور جوانان در ايران، اظهار داشت: در عصر انفجار اطلاعات، ابزار اطلاع‌رساني به شکل گسترده در دسترس همگان است و هيچ‌کس نمي‌تواند جلوي رشد علم و تکنولوژي را بگيرد.
وي افزود: نکات مثبت ابزار اطلاع‌رساني باعث رشد و توسعه دانش‌ها مي‌شود که در هر حالتي بر جهل مقدم است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به تصويب منشور جوانان در سال‌هاي پس از جنگ، تصريح کرد: بازنگري آن با توجه به مقتضيات زمان از ضرورت‌هاست که اميدواريم کارشناسان، چراغي مناسب براي تصميم‌گيري و ارائه راهکارها تدوين کند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني توجه به امور روان‌شناسي در مطالعات مربوط به جوانان را ضروري دانست و گفت: بايد با ادبيات جوانان با آن صحبت کرد، چون جوانان سرشار از عقل و احساس هستند.
وي استفاده از تجربيات موفق ديگر کشورها در هر موضوعي را متناسب با شيوه درست مديريت خواند و گفت: عواطف و احساسات در وجود انسان‌هاست که بايد در مسير خوبي‌ها فردي و اجتماعي جهت داده شود.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، تسهيل ازدواج را ضروري خواند و گفت: بايد سنت‌هاي ازدواج را با مقتضيات زمانه تطبيق کنيم. تا هم انتظارات خانواده‌ها تأمين شود و هم جوانان فکر نکنند ازدواج بر آنها تحميل مي‌شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام دوري از ازدواج به خاطر مسايل مادي را براي جوانان مسلمان ناپسند و توجيه‌ناپذير خواند وگفت: قرآن با صراحت به جوانان مي‌گويد که در ازدواج به خداوند توکل کنيد: "وَأَنکِحُوا الْأَيَامَي مِنکُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ إِن يَکُونُوا فُقَرَاء يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ"
وي استفاده از همه امکانات و راهکارهاي جامعه اسلامي براي گسترش ازدواج را سازنده خواند و گفت: خيّران در کارهاي خير به ميزان ثواب مي‌انديشند و اگر فرهنگ‌سازي شود که تسهيل ازدواج ثواب دنيا و آخرت دارد، خيّران در ايران ثابت کرده‌اند که در کار خير از ديگران سبقت مي‌گيرند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |