جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 13574 13:11 1394/04/02
آنچه باید درباره کنارگذر جنوبی تهران بدانید

آنچه باید درباره کنارگذر جنوبی تهران بدانید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آنچه باید درباره کنارگذر جنوبی تهران بدانید

آنچه باید درباره کنارگذر جنوبی تهران بدانید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

آزادراه کنارگذر جنوبی تهران که از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمربندی‌های پایتخت یاد می‌شود روز گذشته با حضور معاون اول رییس‌جمهور کلنگ‌زنی شد. طرحی که با توجه به اهمیتش وزارت راه و استانداری تهران را به این جمع‌بندی رسانده که باید آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رساند.

به گزارش ایسنا، آزادراه جنوبی تهران در شرایطی رسما وارد فاز اجرایی شد که فرماندار قرارگاه خاتم‌الانبیاء اعلام کرده قبل از این کلنگ‌زنی رسمی کار بر روی بخش نخست این آزادراه آغاز شده و در طول چند ماه آینده می‌توان از آن بهره‌برداری کرد.

در شرایطی که در اطلاعات ابتدایی منتشر شده از این پروژه زمان افتتاح آن در سال ۹۸ اعلام شده است اما استاندار تهران روز گذشته رسما درخواست کرد با توجه به اهمیتی که این آزادراه برای پایتخت دارد با تامین منابع اعتباری لازم برای دو سال و نیم آینده به بهره‌برداری برسد.

مساله‌ای که به نظر قرارگاه خاتم از نظر اجرایی و عملیاتی قدری دشوار خواهد بود. هر چند حضور چند مقام رسمی دولت یازدهم در محل افتتاح این پروژه و همچنین صحبت‌های مختلفی که در رابطه با اهمیت آن شده، این کمربندی جنوبی را بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان‌ها انداخته اما نگاهی به اهداف در نظر گرفته شده در این آزادراه شاید هدف اصلی از ساخت آن را به خوبی روشن کند.

با توجه به قرار گرفتن ایران در یکی از موقعیت‌های جغرافیایی برتر منطقه از نظر ترانزیت، افتتاح این آزادراه و تکمیل شدن آن با چند طرح بزرگ راهی دیگر به توسعه دو کریدور بین‌المللی آزادراهی شرق به غرب و از شمال به جنوب کمک می‌کند تا در کنار احیای دوباره جاده ابریشم امکان اتصال کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به آسیای میانه نیز فراهم شود.

در کنار آن تکمیل و تسهیل ارتباط آزادراه‌های غرب و جنوب شرق کلان شهر تهران هدف دیگری است که برای این آزادراه در نظر گرفته شده است.

کاهش طول مسیر و کاهش زمان سفر نیز دو هدف دیگری است که برای این آزادراه در نظر گرفته شده است.

در کنار این اهداف حمل و نقلی دو موضوع مهم کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی نیز از اهداف اصلی این پروژه به حساب می‌آید.

صرفه‌جویی حدود هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی در زمان سفر و ۱۶۵۰ هزار میلیاردی در مصرف بنزین تنها بخشی از امکاناتی است که این آزادراه در اختیار مسافران و دولت قرار می‌دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |