جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 9490 16:29 1393/11/03
آموزش و پرورش با بودجه دولتی به اهدافش نمی رسد

آموزش و پرورش با بودجه دولتی به اهدافش نمی رسد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آموزش و پرورش با بودجه دولتی به اهدافش نمی رسد

آموزش و پرورش با بودجه دولتی به اهدافش نمی رسد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در ۱۰۵ هزار مدرسه کشور مخاطب سیستم آموزش رسمی هستند، گفت: آموزش و پرورش مهم ترین نهاد فرهنگی کشور است.

به گزارش مهر، علی اصغر فانی در افتتاح دوازدهمین نمایشگاه "یاد یار مهربان" که در بوستان گفتگو برپاست، افزود: بیش از یک میلیون معلم در ۷۵۲ منطقه آموزشی وظیفه تعلیم و تربیت به دانش آموزان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه رده سنی نوجوانان و جوانان مخاطب آموزش و پرورش هستند، افزود: موضوع کتاب و کتابخوانی، زنگ انشا، گفتگو و پذیرش نقد همواره در رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و هم جزئی از دغدغه های رئیس جمهور در بازگشایی مدارس در سال ۹۲ بوده است که در این راستا آموزش و پرورش اقدامات زیادی را انجام داده است.

فانی تصریح کرد: توسعه کتابخانه های کلاسی در مقطع ابتدایی، توسعه کتابخانه های مقطع متوسطه با اولویت مدارس شبانه روزی، توسعه کتابخانه های پژوهش سراها و کانون های فرهنگی تربیتی و توسعه کتابخانه های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخشی از اقدامات آموزش و پرورش در تحقق این موضوعات بوده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز وظیفه تدوین برنامه های آموزشی و تالیف کتب درسی دانش آموزان را بر عهده دارد که با برنامه ریزی های صورت گرفته این برنامه ها در ساعات هفتگی درس دانش آموزان لحاظ می شود.

وی "توسعه مشارکت ها "را یکی از پنج سیاست راهبردی آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: انعقاد تفاهم نامه با نهادهای دولتی و غیردولتی و بخشی از عملیاتی کردن این سیاست است که می تواند به استفاده بهینه از امکانات سایر دستگاه ها در تحقق برنامه های آموزش و پرورش منجر شود.

فانی، با اشاره به تعاملات خوب شهرداری تهران با آموزش و پرورش در دو سال اخیر، گفت: امضا تفاهم نامه با شهرداری تهران و افتتاح دوازدهمین نمایشگاه "یاد یار مهربان" می تواند آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف مورد نظر خود یاری کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |