جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 120804 16:03 1399/09/01
آمریکا 4 شرکت چینی دیگر را تحریم می کند

آمریکا 4 شرکت چینی دیگر را تحریم می کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آمریکا 4 شرکت چینی دیگر را تحریم می کند

آمریکا 4 شرکت چینی دیگر را تحریم می کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، منابع آگاه اعلام کردند که واشنگتن می‌خواهد به بهانه ارتباط با ارتش چین، 4 شرکت چینی را تحریم کرده و همکاری سرمایه‌ گذاری آمریکایی با آنها را ممنوع کند. درواقع به نظر می‌رسد دولت ترامپ می‌خواهد در روزهای پایانی حضور خود در کاخ سفید میراث خود در دشمنی با چین را قرص و محکم کند.

قرار بود البته این اقدام دولت ترامپ دیروز اعلام شود اما گویا به هفته موکول شده و وزارت دفاع آمریکا مامور اعلام تحریم طرف‌های چینی شده است. هنوز کاخ سفید و سفارت چین در آمریکا نسبت به این خبر واکنشی نداشته‌اند.

اضافه شدن این 4 شرکت، تعداد شرکت‌های تحریم‌شده چینی توسط دولت ترامپ را به 35 موسسه خواهد رساند. بر اساس قوانین آمریکا وزارت دفاع این کشور موظف بود از سال 1999 لیست شرکت‌هایی که با ارتش چین ارتباط دارند را فراهم کند، اما وزارت دفاع آمریکا امسال اقدام به تهیه این فهرست کرده است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که چند روز پیش کاخ سفید طی فرمانی اجرایی خرید سهام شرکت‌های چینی واقع در لیست سیاه آمریکا را توسط سهامداران آمریکایی ممنوع کرد. البته قرار است این قانون از نوامبر سال 2021 اجرایی شود.

البته برخی کارشناسان معتقدند که ممکن است با توجه به رویکرد متفاوت دولت بایدن که به زودی سر کار می‌آید، دستخوش تغییرات جدی شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |