پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 161351 13:33 1400/08/22
آمریکا هواوی و ZTE را تحریم کرد

آمریکا هواوی و ZTE را تحریم کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آمریکا هواوی و ZTE را تحریم کرد

آمریکا هواوی و ZTE را تحریم کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، پس از روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ، تنش‌های دولت چین و ایالات متحده بالا گرفت که نتیجه‌ی آن تحریم‌ شرکت‌های چینی بود و در میان آن‌ها، شناخته‌شده‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت هواوی نام داشت که در بازار گوشی‌ هوشمند، تبلت‌ و همچنین تراشه‌ی مناسب برای گجت‌های قابل حمل رشد قابل توجهی کرده بود.

 قانون تجهیزات ایمن سال 2021، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) را ملزم به تصویب قوانین جدیدی می‌کند که براساس آن دیگر هیچ درخواست مجوزی برای تجهیزات شبکه‌ای که تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می‌شود را بررسی یا تایید نمی‌کند.

سال گذشته، FCC به صورت رسمی هواوی و زد تی ای را به عنوان تهدیدات امنیت ملی معرفی کرد، زیرا در تحقیقات خود متوجه شده بود که هر دو شرکت روابط نزدیکی با دستگاه‌های نظامی کشور چین دارد.

علاوه بر هواوی و زد‌تی‌ای، شرکت‌های چینی دیگری که از سوی ایالت متحده به عنوان تهدیدات امنیت ملی معرفی شدند شامل شرکت ارتباطات Hytera، شرکت فناوری دیجیتال هایک ویژن هانگژو و شرکت داهوا تکنالوجی می‌شود.

در پایان ماه گذشته، FCC همچنین اختیارات چاینا تله‌کام را برای فعالیت در ایالات متحده سلب کرد و این شرکت مخابراتی اکنون موظف است تا ارائه خدمات داخلی و بین‌المللی خود را تا پایان کریسمس متوقف کند. کمیسیون با استناد به توصیه وزارت دادگستری دوره ترامپ عنوان کرد که چاینا تله‌کام در تکذیب برخی نگرانی‌ها مطرح شده شکست خورده است.

در این خصوص «برندن کار» مامور عالی رتبه FCC در ماه مارس گفت:

به محض اینکه تشخیص دادیم هواوی یا تجهیزات دیگر خطر امنیت ملی غیرقابل قبولی را به همراه دارند، تا زمانی که به دلار فدرال مربوط می‌شد، اجازه خرید و وارد کردن این تجهیزات و استفاده از آن‌ها در شبکه‌های ارتباطی ما منطقی نیست. وجود این دستگاه‌های ناامن در شبکه‌های ما تهدید محسوب می‌شوند.

هواوی از سال 2019 مورد سخت‌گیرانه‌ترین تحریم‌ها قرار گرفت و همچنان در فهرست شرکت‌های تحریم‌شده توسط ایالات متحده قرار دارد. مقام‌های آمریکا به رسانه‌ها پاسخ داده‌اند که هواوی به دلیل اینکه خطری برای امنیت ملی ایالات متحده محسوب می‌شود در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |