پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 118543 10:49 1399/08/17
آمریکا با گزینه ریاست سازمان جهانی تجارت مخالفت کرد

آمریکا با گزینه ریاست سازمان جهانی تجارت مخالفت کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آمریکا با گزینه ریاست سازمان جهانی تجارت مخالفت کرد

آمریکا با گزینه ریاست سازمان جهانی تجارت مخالفت کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، منابع تجاری می گویند تصور می کنند که علت به تاخیر افتادن این نشست، نبود نشانه ای از حمایت دولت ترامپ از نامزدی خانم اوکونجو ایویلا برای این سمت بوده است.

در سند سازمان جهانی تجارت آمده است: بنا به دلایلی شامل وضعیت سلامت و رویدادهای فعلی، هیاتهای نمایندگی در شرایطی نبودند که در ٩ نوامبر تصمیم رسمی بگیرند و این نشست تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاده است. علاوه بر بن بست در خصوص انتخاب مدیرکل بعدی سازمان جهانی تجارت، ژنو که مقر این نهاد بین المللی است محدودیتهای کرونایی را به اجرا گذاشته که تحت آن دیدارهای گروهی باید به پنج نفر محدود شود. با این حال سازمان جهانی تجارت دیدارهای مجازی زیادی را برگزار کرده است.

این نهاد بعدا تصمیم اخیر را در وب سایت خود تایید و اعلام کرد رایزنیها ادامه خواهد داشت. سازمان جهانی تجارت معمولا مدیرکل جدید را با توافق جمعی انتخاب می کند و تمایلی به رای گیری ندارد.

یک پنل عالی در سازمان جهانی تجارت ماه گذشته اوکونجو ایویلا که وزیر دارایی سابق نیجریه است را به عنوان مدیرکل بعدی پیشنهاد کرد که در صورت انتصاب، وی نخستین آفریقایی و نخستین زنی خواهد بود که این سمت را برعهده می گیرد. اما یو می یونگ هی، نامزد کره جنوبی مورد حمایت آمریکا با وجود فشارهای دیپلماتیک فزاینده از رقابت کنار نکشیده است.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا غالبا از سازمان جهانی تجارت انتقاد و این نهاد را وحشتناک توصیف و به جانبداری از چین متهم کرده است. دولت وی پیش از این مانع انتصاب قضات شده و رسیدگی به شکایات در این نهاد را مختل کرد. سازمان جهانی تجارت پس از کناره گیری زودهنگام روبرتو آزودو برزیلی از سمت خود در اوت، توسط چهار معاون اداره می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |