چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13706 13:25 1394/04/07
آلمان ها پیشگام نادیده گرفتن تحریم های پتروشیمی

آلمان ها پیشگام نادیده گرفتن تحریم های پتروشیمی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آلمان ها پیشگام نادیده گرفتن تحریم های پتروشیمی

آلمان ها پیشگام نادیده گرفتن تحریم های پتروشیمی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

انتقال فناوری به ایران توسط یک شرکت معتبر

آلمانی ها در میان کشورهای اروپایی پیشگام بی توجهی به تحریم های صنعت پتروشیمی شده اند به طوری که یک شرکت معتبر آلمانی قصد دارد فناوری و دانش فنی برخی واحدهای پتروشیمی را به ایران انتقال دهد.

مزیت های بی نظیر صنعت پتروشیمی ایران باعث شده که سرمایه گذاران خارجی و به ویژه اروپایی ها تمایل فراوانی برای حضور در طرح های پتروشیمی کشورمان داشته باشند و حتی در زمانی که تحریم ها هنوز به طور رسمی لغو نشده، قراردادهایی را نیز امضا کنند.

در میان کشورهای اروپایی، آلمانی ها پیشگام شده و رایزنی هایی را انجام داده و حتی بازدیدهایی از طرح های صنعت پتروشیمی کشورمان داشته اند به طوری که چندی پیش سفیر آلمان نیز با هدف آشنایی و بازدید از مجتمع های پتروشیمی و طرح های توسعه ای این صنعت به عسلویه سفر کرد.

شرکت های آلمانی در ماه های اخیر تمایل خود برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران را اعلام کرده و مذاکراتی را نیز با مدیران شرکت های ایرانی برگزار کرده اند و حتی گفته می شود که قرار است فناوری و تکنولوژی برخی واحدهای پتروشیمی را به ایران بفروشند.

گفته می شود شرکت بازل آلمان که از معتبرترین و بزرگترین شرکتهای فعال پتروشیمی دنیا است، قصد دارد فناوری و دانش فنی یکی از واحدهای پتروشیمی ایران را به ارزش بیش از 300 میلیون دلار تامین کند و مذاکرات مربوط به آن نیز انجام شده است.

پیش بینی می شود که با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها، موانع پیش روی صنعت پتروشیمی برداشته شده و جهش جدیدی در صنعت پتروشیمی ایران رخ دهد.

در حال حاضر ظرفیت تولید ٦٠ میلیون تن محصولات پتروشیمی در کشور وجود دارد که با تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام، ظرفیت تولید آنها به 120 میلیون تن افزایش خواهد یافت. با کلنگ زنی واحدهایی که طراحی آنها انجام شده نیز ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به 180 میلیون تن در سال خواهد رسید.

وجود مخازن بزرگ گازی و خوراک فراوان، دسترسی به منابع آبی در سواحل جنوبی و قرار گرفتن در کنار مسیرهای حمل و نقل دریایی از جمله مزیت هایی هستند که ایران را به مکانی جذاب برای سرمایه گذاران صنعت پتروشیمی تبدیل می کند.

به دنبال توافق ژنو میان ایران و 1+5 در سال 1392 بخشی از تحریم های یپش پای صنعت پتروشیمی برداشته و زمینه حضور شرکت های خارجی در ایران تسهیل شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |