پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 134364 09:37 1399/12/04
آغاز نخستین طرح ساماندهی معتادان متجاهر در جزیره کیش

آغاز نخستین طرح ساماندهی معتادان متجاهر در جزیره کیش

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آغاز نخستین طرح ساماندهی معتادان متجاهر در جزیره کیش

آغاز نخستین طرح ساماندهی معتادان متجاهر در جزیره کیش

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روزنامه جهان اقتصاد و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش؛ یکشنبه سوم اسفند در نخستین جلسه اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در سطح جزیره کیش ضمن قدردانی از اجرای این طرح ارزشمند و تاثیر گذار در راستای تحقق یافتن جزیره ای پاک و عاری از مواد مخدر، بر اهمیت تلاش های بی وقفه و مستمر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این منطقه تاکید کرد.

سید محمدرضا مداح "بهبود اجرای طرح ساماندهی معتادان و مبارزه با مواد مخدر" در جزیره کیش را از سیاست های مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و اظهار داشت: با برگزاری جلسات متعدد سه موضوع مهم در خصوص مبارزه با مواد مخدر مطرح و پس از تصویب در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: با همت اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش گام های بزرگ و موثری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در این منطقه برداشته شده است.

وی با بیان این که با دستور و تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دستگاه ایکس ری در مبادی ورودی جزیره کیش با هدف مبارزه با مواد مخدر جانمایی شده است افزود: امیدواریم در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیز همچون اقدامات پیشگیرانه مقابله با گسترش بیماری کرونا موفق عمل کنیم.

علی فائقی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش با اشاره به دستور و تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی طرح ساماندهی معتادان متجاهر از سطح جزیره کیش افزود: طرح پیشنهادی با درخواست فرمانده نیروی انتظامی ویژه جزیره به دبیر شورای تامین کیش ارائه و امروز شاهد اجرای این طرح ارزشمند در راستای تحقق اهداف این منطقه به عنوان جزیره پاک هستیم.

فائقی در رابطه با افراد معتادی که موجب بی نظمی بصری و اجتماعی شهر می شوند گفت: معتادان متجاهر ضمن وابستگی ذهنی شدید به مواد مخدر و یا داروهای روانگردان نظم و امنیت جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند، از این رو اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر گام موثری در جهت حفظ و ارتقاء امنیت اجتماعی جزیره کیش است.

در ادامه این جلسه سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش یکی از مطالبات جدی ساکنان جزیره کیش را حفظ برند منطقه، نظم اجتماعی، آرامش، امنیت و همچنین کیفیت زندگی مناسب بر شمرد و اظهار داشت: یکی از موضوعات آزار دهنده و آسیب های اجتماعی بحث اعتیاد است، متاسفانه گرفتار شدن در دام اعتیاد از مصرف تفریحی آن آغاز می شود.

پورعلی اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر از سطح جزیره کیش را یک اقدام مهم و ارزشمند در راستای کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: هدف از آغاز این طرح انتقال پیام آگاهی بخشی از مضرات مصرف مواد مخدر به کسانی است که در دام اعتیاد گرفتار شدند و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دستگاه های عضو نیز برای ایمن سازی فضای عمومی جزیره کیش با جدیت تمام وارد عمل شدند.

وی اظهار داشت: نقش مراکز ترک اعتیاد برگرداندن افراد معتاد به کانون خانواده است و بر اساس مسئولیت اجتماعی فضا و امکانات مورد نیاز برای تحقق این امر مهم فراهم شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که بسیاری از افراد در جزیره کیش به محض اطلاع از اجرای این طرح داوطلبانه خود را برای گذراندن دوره درمان معرفی کردند، گفت: این مهم نشان می دهد کسانی که در دام اعتیاد گرفتار شدند، اگر شرایط مساعد شود آمادگی مشارکت داوطلبانه در این طرح را خواهند داشت.

سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده نیرو انتظامی و دریابانی ویژه کیش نیز با تاکید بر این که در جزیره کیش معتاد متجاهر نیست اما افراد نا هنجار وجود دارد، افزود: افراد معتادی که در سطح شهر از جمله مراکز تفریحی و گردشگری تردد می کنند موجب افزایش آسیب های اجتماعی می شود.

به گفته جمالی یکی از اقدامات خوب شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تقویت تعامل و هم افزایی موثر جهت ایجاد ظرفیت های لازم با دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه است.

وی گفت: طبق دستورالعمل ها و رعایت تمام ظوابط بهداشتی افراد شناسایی شده به مراکز ترک اعتیاد انتقال داده خواهند شد تا آرامش و امنیت برای خانواده ها در این منطقه حفظ شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |