جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 124947 14:15 1399/09/26
آغاز فعالیت واحد صنایع خلاق در برج نوآوری کیش

آغاز فعالیت واحد صنایع خلاق در برج نوآوری کیش

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آغاز فعالیت واحد صنایع خلاق در برج نوآوری کیش

آغاز فعالیت واحد صنایع خلاق در برج نوآوری کیش

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روزنامه جهان اقتصاد: غلامحسین مظفری در مراسم گرامیداشت روز ملی پژوهش با تاکید بر جایگاه پژوهش و نوآوری در توسعه همه‌جانبه کشور و جزیره کیش گفت: هم‌افزایی در تقویت فعالیت‌های نوآورانه و پژوهشی زمینه‌ساز تبدیل ظرفیت‌های کیش به عامل توسعه اقتصادی کشور است.

وی با ابراز خرسندی از شمار فراوان پژوهشگران ساکن در جزیره کیش افزود: با وجود رکود فعالیت‌های اقتصادی و پژوهشی در کشور که ناشی از شیوع جهانیکرونا است جزیره کیش با یک حرکت موثر و ایجاد مرکز نوآوری فرصت بسیار ارزشمندی را برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و حمایت از استارت آپ‌ها در این منطقه آزاد فراهم کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش حضور بیش از 45 شرکت دانش بنیان در این مرکز را مبین زیرساخت‌های مناسب این جزیره برای فعالیت‌های اقتصادی برپایه علم و فناوری برشمرد و اظهار داشت: کیش با ظرفیت‌های کم‌نظیر در حوزه‌های متعدد از جمله اقتصاد دریامحور می‌تواند بار سنگینی را در رونق اقتصادی کشور به دوش بکشد.

وی بررسی اصولی طرح‌ها، آسیب‌شناسی فعالیت‌های انجام شده و توجه به مقوله مهم پژوهش را ارکان اصلی موفقیت در روند توسعه برشمرد و با تاکید بر ضرورت توجه جدی به نیازهای پژوهشی تصریح کرد: بی تردید هم افزایی با مشاوران مجرب و پیشبرد کارها بر مبنای تحقیق و پژوهش منجر به حصول نتایج بهتری خواهد شد.

مظفری با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های کیش برای استقرار طرح های بین المللی استفاده شود، افزود: برای تحقق این هدف معرفی شایسته توانمندی‌های این منطقه آزاد از طریق رسانه‌ها ضروری است و اصحاب رسانه در این روند، مسؤولیت حساس و مهمی بر دوش دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از آغاز بکار واحد صنایع خلاق در هفته های آینده در برج نوآوری کیش خبر داد و از اصحاب رسانه و پژوهشگران جزیره کیش خواست مرکز نوآوری را خانه خود دانسته و با رویکرد یک ظرفیت ملی و فرامنطقه ای در جهت معرفی شایسته این فرصت ارزشمند فعالیت کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |