پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 163511 10:17 1400/09/08
آغاز طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالاهای اساسی در کشور

آغاز طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالاهای اساسی در کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آغاز طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالاهای اساسی در کشور

آغاز طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالاهای اساسی در کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالاهای اساسی استان تهران اظهار داشت: با احیای قانون انتزاع در دولت قبل در عمل تغییراتی در اعطای ابزار توزیع محصولات کشاورزی صورت نگرفت تا این مهم در دولت سیزدهم محقق شد و کل زنجیره تولید محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره به مردم سپرده شد.

وی افزود: بر این اساس وزارت صمت 628 بازرس خود را به وزارت جهاد کشاورزی واگذار کرد که متشکل از نیروهای بسیجی و وزارت صمت است و تیم های گشت نظارت های لازم بر گران فروشی را انجام میدهند.

*روزانه 350 تن کالای اساسی در تهران توزیع می‌شود 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه روزنه 350 تن کالای اساسی در کشور توزیع میشود گفت : توزیع هوشمند کلیه کالاهای اساسی در کنار مرغ و تخم مرغ از پایان هفته آغاز میشود و در میادین نیزبه اندازه کفایت توزیع خواهد شد.

ساداتی نژاد با اشاره به روند توزیع هوشمند کالاهای اساسی ادامه داد: بازرسانی هوشمند در تهران و شهر های مختلف کشور آغاز شده است و کالاهای اساسی را رایگان به درب منزل مردم  می رساند همچنین از طریق روستا بازار و سایر اپلکیشن ها  کالاهای اساسی را به صورت مستقیم از محل تولید و مزرعه به دست مصرف کننده می‌رسانیم‌.

* نهاده های دامی تامین شد 

وی تصریح کرد: در تامین نهاده های دامی هیچ مشکلی نداریم و بانک مرکزی برای تامین ارز و وزارت راه برای حمل و نقل همکاری خوبی داشته اند و قرار گاه امنیت غذایی همه روزه در همه استان های کشور از ساعت 6 و 30 دقیقه  تا 8 صبح در جهاد کشاورزی استانها برگزار میشود و مسائل بازار محصولات کشاورزی را رصد و برنامه ریزی میکند.

وی اظهار داشت: همه محصولات کشاورزی به اندازه مناسب تولید و تامین شده است که امیداوریم بتوانیم به شکل منامناسبی این محصولات را به دست مصرف کنندگان برسانیم.

* کرامت اصناف در بازرسی ها حذف شود

قاسم نوده فراهانی اظهار داشت: بازرسی کالاهای اساسی را اصناف سال های سال است که انجام میدهد و بر روند عرضه  و تقاضا بازار نظارت دارد ؛ البته برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای عرضه مستقیم بسیار مهم و مناسب است، امیدوارم مستمر باشد‌.

وی با اشاره به همکاری بسیج برای بازرسی اشاره داشت: در بازرسی ها احترام اصناف حفظ و  تکریم ارباب رجوع و برخورد قانونی در بازرسی فراموش نشود هر چند  که باید با تخلفات برخورد داشت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |