جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 125827 13:59 1399/10/02
آزادراه تبریز-سهند افتتاح شد

آزادراه تبریز-سهند افتتاح شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آزادراه تبریز-سهند افتتاح شد

آزادراه تبریز-سهند افتتاح شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه شهرک خاوران خط آهن میانه - تبریز با اشاره به وارداتی بودن ریل در سال های قبل افزود: خوشبختانه با اهتمام دولت و تاکید رییس جمهوری، تولید ریل در ذوب آهن اصفهان آغاز شده و کشور در مسیر حرکت به سمت خودکفایی در رفع نیاز به این قلم اساسی است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تحویل ریل های تولیدی ذوب آهن اصفهان به پیمانکاران طرح های شبکه ریلی آغاز شده است. وی با بیان اینکه پیمانکاران اکنون در نوبت ریافت ریلی های تولید ملی قرار دارند، اضافه کرد: ما باید به صادرکننده صنعت ریلی تبدیل شویم.

وزیر راه و شهرسازی یادآوری کرد: از زمان آغاز تولید ریل داخلی دیگر ریل وارد نکرده ایم.

وی گفت: اکنون طرح های ریلی میانه – تبریز، اردبیل – سرچم، سنندج و چابهار و خراسان شمالی و کاسپین همه منتظر ریل تولید داخل هستند.

وی ادامه داد: تا پایان دولت ۴۰ هزار تن ریلی تولید داخل نیاز داریم. اسلامی با اشاره به تلاش دولت برای پیشبرد طرح های ریلی تحت هر شرایطی افزود: قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ۱۰ هزار کیلومتر مسیر ریلی داشتیم که این میزان تا پایان سال آینده به حدود ۱۵ هزار کیلومتر می رسد.

وی اضافه کرد: این نشان می دهد در طول چند سال اخیر ۵۰ درصد به زیرساخت های ریلی کشور اضافه شده است.

وی یادآوری کرد: ۱۵ هزار کیلومتر طرح ریلی نیز در حال مطالعه وجود دارد که تلاش می شود آنها نیز به مرحله اجرا برسند. وزیر راه امروز برای افتتاح آزادراه تبریز - سهند و بازدید از طرح های راه و خط آهن آذربایجان شرقی، در تبریز به سر می برد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |