جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 2650 15:01 1393/03/30
آرزويي که رضا کيانيان دير به آن رسيد

آرزويي که رضا کيانيان دير به آن رسيد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آرزويي که رضا کيانيان دير به آن رسيد

آرزويي که رضا کيانيان دير به آن رسيد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رضا کيانيان همزمان با سالروز تولد 63 سالگي‌اش دريافت که به يکي از آرزوهاي دوره نوجواني‌اش نزديک مي‌شود

اما مي‌گويد:"اي کاش دير به آرزوهاي‌مان نرسيم!"
به گزارش ايسنا، 29 خرداد سالروز تولد رضا کيانيان بازيگر شناخته شده تئاتر، سينما و تلويزيون است. بازيگري که هنوز آرزوي بازي در نقش‌هاي زيادي را دارد. يکي از اين نقش‌ها "سر تامس مور" در نمايش‌نامه "مردي براي تمام فصول" است.
از چند سال پيش بحث اجراي اين نمايش به کارگرداني بهمن فرمان‌آرا مطرح بود. پيش از اين قرار اجراي اين اثر در تالار وحدت گذاشته شد و حتي گروه بازيگران آن معرفي شدند اما مدتي بعد به دلايلي که خيلي توضيح داده نشد، اجراي اين نمايش منتفي شد. با اين حال وسوسه اجراي آن در تمام اين سال‌ها فرمان آرا و کيانيان را رها نکرد.
به دنبال تغييراتي که در دولت اتفاق افتاد، آنها دوباره اين دغدغه را پيگيري کردند و علي مرادخاني معاون هنري جديد وزارت ارشاد قول داد تلاشش را براي اجراي اين نمايش به کار گيرد تا اينکه روز 28 خرداد ماه در جلسه‌اي که با حضور حسين طاهري مدير اداره کل هنرهاي نمايشي برگزار شد، قرار شد اين نمايش نيمه دوم امسال به صحنه برود.
بازي در اين نمايش آرزوي ديروز و امروز رضا کيانيان نيست چراکه او از دوره نوجواني چنين آرزويي داشته است و خودش در اين باره به ايسنا مي‌گويد:"زمانيکه دبيرستاني بودم، فيلم "مردي براي تمام فصول" ساخته فرد زينه‌مان را ديديم و عاشق آن شدم. بعدتر به دانشگاه آمدم و همان زمان متوجه شدم اين فيلم بر اساس نمايش‌نامه‌اي به همين نام ساخته شده است. نمايش‌نامه را آقاي آل رسول ترجمه کرده بود.آن را خواندم و از همان زمان آرزو داشتم نقش "سر تامس مور" را بازي کنم."
اما اين نقش تنها آرزوي کيانيان نيست. او همچنان اميدوار است در نمايش‌نامه‌هاي"مکبث"،"ريچارد سوم"،"آمادئوس" و البته آثار چخوف هم بازي کند.
او مي‌گويد:"همه اينها نمايش‌نامه‌هاي خوبي هستند که براي من نقش‌هاي خوبي دارند چون هر نقشي براي هر بازيگري مناسب نيست."
به گفته کيانيان قرار است نمايش "مردي براي تمام فصول" نيمه دوم بهمن ماه بعد از دهه محرم در تالار وحدت اجرا شود و حتما گروه خيلي خوبي خواهد داشت.
او تا رسيدن به اين آرزو فقط چند ماه فاصله دارد اما مي‌گويد "کاش اينقدر دير به آرزوهاي‌مان نرسيم!"
به گزار ش ايسنا، رضا کيانيان متولد 29 خرداد 1330 است. او دانش آموخته تئاتر از دانشکده هنرهاي زيبا است که با بازي در نمايش‌هاي"ازدوارج آقاي مي سي سي پي"،"يک روز خاطره انگيز از زندگي دانشمند بزرگ وو"،"بازي استريند برگ"،"يادگار سال‌هاي شن"،"حرفه‌اي‌ها يک کمدي غمگين"،"پروفسور بوبوس"،"عرق خورسيد، اشک ماه" و ...يکي از بازيگران مطرح تئاتر است.
بازي در فيلم‌هايي چون"کيميا"،"خانه‌اي روي آب"،"يک بوس کوچولو"،"گاهي به آسمان نگاه کن"،"فرش باد"،"آژانس شيشه‌اي"،"روبان قرمز"،"صد سال به اين سال‌ها"،"سلطان"،"درد مشترک"،"صداها"،"خاک آشنا"،"سگ کشي"،"قدمگاه"،"يه حبه قند"،"يک تکه نان"،"ماهي‌ها عاشق مي‌شوند"،"مادرم گيسو"،"کارگران مشغول کارند"،"سه زن"، و ... و مجموعه‌هايي چون"آپارتمان"،"شليک نهايي"،"کيف انگليسي"،"دوران سرکشي"،"مختار نامه"،"روزگار قريب"،"يک مشت پر عقاب" و ...را در کارنامه هنري خود ثبت کرده است



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |