جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 11438 14:45 1394/01/18
آخوندی: برای ۶۰درصد تقاضای مسکن برنامه ریزی کردیم

آخوندی: برای ۶۰درصد تقاضای مسکن برنامه ریزی کردیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آخوندی: برای ۶۰درصد تقاضای مسکن برنامه ریزی کردیم

آخوندی: برای ۶۰درصد تقاضای مسکن برنامه ریزی کردیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

۴۵۰ هزار مسکن قسطی دیگر در آستانه واگذاری

گروه امورزیربنایی: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در بخش مسکن گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با وزارت تعاون در اواخر سال گذشته، ساخت ۱۲۵هزار واحد مسکونی برای اقشارکم درآمد در دستور کار قرار گرفت که با عملی شدن آن برای ۶۰درصد تقاضای بازار مسکن برنامه ریزی شده است.

عباس آخوندی افزود: جزئیات طرح ساخت ۱۲۵هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد جامعه تا پایان فروردین ماه سال جاری اعلام می‌شود.

به گفته وی، در حوزه مسکن مهر دو کار انجام دادیم، یکی اتمام واحدهای موجود که پیشرفت بسیار خوبی در سال گذشته در این زمینه داشتیم به طوری که سال گذشته حدود ۴۵۰هزار واحد مسکونی مهر فروش اقساطی شد و امسال هم در حال برنامه ریزی هستیم تا چیزی حدود ۴۵۰هزار واحد مسکونی را بتوانیم به صورت اقساطی عرضه کنیم.

وی افزود: با این اقدام نزدیک به یک میلیون و ۹۰۰هزار تا ۲میلیون واحد مسکونی از این مجموعه مسکن مهر به اتمام می‌رسد و حدود ۲۰۰هزار واحد باقی مانده نیز باید در سال ۹۵به پایان برسد.

آخوندی اظهار داشت: نکته بعدی در مورد مسکن مهر، خدمات زیربنایی شامل آب، برق، فاضلاب و سیستم گاز است که در بسیاری از مناطق حل شده و بعد از آن مجموعه مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و بازار است که ما در سال گذشته بیش از ۲۵۰واحد مدرسه را شروع کردیم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: یکی از انتقادهای ما به مسکن مهر این بود که این مسکن برای طبقات پایین در نظر گرفته شده بود ولی در عمل چون افراد پول پرداخت می‌کردند، نمی‌توانست مسئله آن‌ها را حل کند و بیشتر برای طبقات متوسط مناسب بود.

وی در خصوص طرح مسکن اجتماعی تصریح کرد: نمی‌شود یک مدل مسکن را برای همه طبقات درآمدی گذاشت، وقتی که ما مسکن اجتماعی را می‌گوییم، منظور ما طبقات درآمدی بسیار پایین هستند.

آخوندی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که باید سالی ۱۰۰هزار تا ۱۲۵هزار واحد مسکونی برای این گروه‌ها توسط کمیته امداد امام، بنیاد مسکن و سازمان تامین اجتماعی ساخته شود.

وی در خصوص وضعیت انضباط شهری نیز گفت: در حال حاضر اکثر کلانشهرهای ایران هوای سالم ندارند و در این زمینه امسال نیز بحث خط انضباط شهری را ادامه خواهیم داد و تلاش می‌کنیم شهر‌ها را از این وضع افسار گسیخته خارج کنیم تا سوداگران نیز از بازار مسکن خارج شوند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، ساخت حدود ۵۰۰هزار واحد مسکونی را در سال برنامه ریزی کرده‌ایم که ۳۰۰هزار واحد مسکونی شهری آن در بافت فرسوده عملیاتی خواهد شد و ۲۰۰هزار واحد مسکونی نیز در روستا‌ها ساخته می‌شوند.

وی افزود: با این حال با استفاده از ابزارهای نظارتی درسال گذشته میزان تورم بخش مسکن کمتر ازمیانگین تورم ملی بود و اگر بتوانیم بازار سوداگری را کنترل کنیم ساخت این واحد‌ها منجر به رشد تولید خواهد شد.

آخوندی اظهار داشت: با افزایش سقف تسهیلات بافت‌های فرسوده به ۵۰میلیون تومان سالی ۳۰۰هزار واحد در بافت فرسوده نوسازی می‌شوند و در مجموع تا ۶سال آینده یک میلیون و ۸۰۰هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری بهسازی و یا نوسازی خواهند شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |