پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 151698 14:56 1400/06/03
آخرین گزارش از واردات سرم تزریقی

آخرین گزارش از واردات سرم تزریقی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آخرین گزارش از واردات سرم تزریقی

آخرین گزارش از واردات سرم تزریقی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، به دنبال کمبود سرم تزریقی،  طی هفته‌های گذشته واردات این کالا در دستور کار قرار گرفت و از ۱۹ مردادماه اولین محموله‌های سرم از کشور ترکیه و از مرز بازرگان وارد ایران شد. 

تازه‌ترین اعلام ارونقی-معاون فنی گمرک ایران- نشان می‌دهد که از ابتدای واردات در مدت اخیر تا پایان روز گذشته (دوم شهریورماه) ۱۶۱ دستگاه کامیون حاوی سرم از مرز بازرگان وارد ایران شده است. 

به گفته وی سرم‌های وارداتی از این طریق بیش از ۳.۷ تن وزن به ارزشی بالغ بر ۴.۹ میلیون یورو دارد. 

اما در راستای تسریع واردات و ترخیص اقلام دارویی از جمله سرم ، چندی پیش گمرک ایران طی بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد که ورود و ترخیص انواع واکسن وارداتی، مواد اولیه دارویی، انواع دارو، ماشین‌آلات و تجهیزات تولید واکسن و هرگونه کالای وارداتی مرتبط با کرونا باید بدون تخلیه در انبار و از پای پرواز یا توسط کامیون حامل این اقلام بدون انجام تشریفات گمرکی و فقط در حد بازرسی اجمالی، ترخیص فوری صورت بگیرد. 

البته این دستور با اخذ مجوز یا درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به صورت حمل یکسره و شبانه‌روزی از گمرکات اجرایی مربوطه و با تنظیم صورت جلسه یا صدور حکم حمل یکسره انجام می‌شود. 

این در حالی است که دراین مدت نیز واردات سرم به همین ترتیب بوده و بلافاصله بعد از ورود و با تایید مجوز وزارت بهداشت به صورت حمل یکسره و بدون تخلیه از سوی گمرک ترخیص شده است. 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |