پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 121378 12:02 1399/09/04
آخرین وضعیت بازسازی خانه های سیل زده با تسهیلات بانک مسکن

آخرین وضعیت بازسازی خانه های سیل زده با تسهیلات بانک مسکن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آخرین وضعیت بازسازی خانه های سیل زده با تسهیلات بانک مسکن

آخرین وضعیت بازسازی خانه های سیل زده با تسهیلات بانک مسکن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به استمرار حمایت مالی و معنوی بانک مسکن از آسیب دیدگان ناشی از سیل ابتدای سال گذشته، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: بانک مسکن پس از وقوع سیل فروردین ماه سال گذشته و ورود آسیب های گسترده به هموطنان ۲۲ استان کشور، اعتباری معادل ۹۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در سه قالب شامل تسهیلات تعمیر واحدهای مسکونی، تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی و تامین امور معیشتی سیل زدگان پیش بینی کرد.
وی ادامه داد: از سال گذشته که به سرعت پروسه پرداخت تسهیلات به سیل زدگان آغاز شد تا پایان آبان ماه سال جاری، مجموعا ۹۱ درصد از اعتبار ابلاغی به مدیریت شعب استان ها، در قالب تسهیلات به متقاضیان اعطا شده است.
وی با اشاره به رقم تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان در بازه زمانی مذکور، عنوان کرد: در این مدت مجموعا ۴۱ هزار و ۳۵۰ معرفی نامه به مدیریت شعب از سوی بنیاد مسکن و وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده که از این تعداد، ۴۱ هزار و ۲۹۵ پرونده موفق به اخذ تسهیلات شده اند.
وی به رقم تسهیلات پرداختی اشاره کرد و افزود: تا پایان آبان ماه سال جاری، رقمی بالغ بر ۸۶۶ میلیارد و ۳۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تسهیلات در تمامی سه نوع پیش بینی شده، اعطا شده است.
به گفته وی، در این مدت یک هزار و ۳۹۷ واحد مسکونی در مناطق شهری و ۱۰ هزار و ۹۹۳ واحد مسکونی در مناطق روستایی با تسهیلات بانک مسکن بازسازی شده اند.
علمداری در عین حال به دومین قالب تسهیلات سیل زدگان یعنی تعمیر واحدهای مسکونی روستایی و شهری، اشاره و اظهار کرد: بیشترین پرونده های تسهیلاتی تشکیل و پرداخت شده در شعب این استان های سیل زده از میان این سه سطح مربوط به تقاضای اخذ تسهیلات برای تعمیر واحدهای مسکونی روستایی و شهری بوده است. به طوریکه سیل زدگان ۲۲ استان کشور با استفاده تسهیلات بانک مسکن توانسته اند ۱۶ هزار و ۹۵۸ واحد مسکونی را در مناطق شهری و روستایی تعمیر کنند.
مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین گفت: بیش از ۱۱ هزار و ۹۴۷ پرونده معرفی شده به مدیریت شعب بانک مسکن در ۲۲ استان سیل زده نیز با استفاده تسهیلات ارزان قیمت این بانک توانسته اند به تامین امور معیشتی خود بپردازند.
وی در پایان تاکید کرد: بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن و ساختمان و همچنین بازوی اصلی دولت در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی، بخش ویژه ای را در راستای حمایت از هموطنان آسیب دیده در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه پیش بینی کرده تا از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به آنها بتواند مسیر جبران خسارات وارده در این حوادث را تسهیل کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |