جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1727 15:35 1393/02/19
آخرین‌جزئیات مذاکرات ایران و ۱+۵

آخرین‌جزئیات مذاکرات ایران و ۱+۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آخرین‌جزئیات مذاکرات ایران و ۱+۵

آخرین‌جزئیات مذاکرات ایران و ۱+۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه اخبار ایران : رییس هیات کارشناسی مذاکره‌کننده ایران گفت: مباحث مفیدی مطرح شد و قرار است قبل از مذاکرات وین در هفته آینده آخرین دیدگاه‌ها بر روی مباحث فنی هسته‌ای مورد بررسی قرار گیرند .
حمید بعیدی‌نژاد، اظهار کرد: مذاکرات کارشناسی با ۱+۵ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه انجام شد و این گفت‌وگو‌ها چهارشنبه شب پایان یافت.
وی با «مفید» خواندن گفت‌وگو‌های صورت گرفته افزود: گفت‌وگو‌های خوبی صورت گرفت و سعی شد قبل از مذاکرات بعدی در وین آخرین دیدگاه‌های کارشناسی بر روی مباحث فنی هسته‌ای مطرح و مورد بررسی قرار گیرند.
بعیدی‌نژاد گفت: در این دور مذاکرات کارشناسانی از سازمان انرژی اتمی، هیات جمهوری اسلامی ایران را همراهی می‌کردند.
 مذاکرات بعدی ایران و ۱+۵ برای چهارمین دور درباره توافق جامع ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت در وین در مقر سازمان ملل صورت می‌گیرد.
همچنین قرار است ۲۳ اردیبهشت ماه محمدجواد ظریف و کاترین اشتون در یک شام کاری درباره آخرین دیدگاه‌ها با یکدیگر دیدار کنند.
مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ در حاشیه سومین کمیته مقدماتی برگزاری کنفرانس بازنگری در ان.پی.تی که طی دو هفته گذشته در نیویورک انجام شد، برگزا گردید.
به گزارش ایسنا، رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در نشست مقدماتی کنفرانس بازنگری و نیز در مذاکرات کارشناسی با ۱+۵ هیات ایرانی را همراهی کرد.
اتحادیه‌اروپا: مذاکرات ایران‌و۱+۵ سودمند بود
شبکه «بی بی سی» به نقل از یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا گزارش کرد که مذاکرات کارشناسی گروه ۱+۵ و ایران در نیویورک، «سودمند» بوده است.
به گزارش بی بی سی، یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا اعلام کرد که مذاکرات کارشناسی گروه ۱+۵ و ایران که طی روزهای ۶ و ۷ ماه مه (۱۶-۱۷ اردیبهشت) در نیویورک برگزار شد «سودمند» بوده است.
این مذاکرات کارشناسی در آستانه نشست هفته آینده ایران و ۱+۵ در «وین» اتریش برگزار شد.
به گزارش بی بی سی، این مذاکرات کارشناسی، با هدف تعیین دستور کار مذاکرات مقامات ارشد گروه ۱+۵ (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) صورت گرفت و مقامات کشورهای برگزار کننده این مذاکرات به مراحل حساس رسیده است.
اشتون: ایران به وعده هایش عمل کرد
دور چهارم مذاکرات جامع اتمی از هفته آینده در وین برگزار می شود.
موضوع مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در این دور از مذاکرات رسیدن به یک توافق جامع پیرامون مسئله هسته ای ایران است. در آستانه این دور از مذاکرات کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در چهارشنبه شب در نشستی در شورای شیکاگو، گفت ایران به تعهدات خود بر اساس توافق ژنو عمل کرده است. خانم اشتون که در نشست موسسه «شورای امور جهانی شیکاگو» صحبت می‌کرد، با بیان اینکه به دنبال رسیدن به راهکاری جامع برای مناقشه هسته‌ای ایران است، گفت: «ایران به هرآنچه در توافق موقت وعده داده بود، عمل کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |