پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 124914 13:19 1399/09/26
آجیل شب یلدا چند؟

آجیل شب یلدا چند؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آجیل شب یلدا چند؟

آجیل شب یلدا چند؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس مصطفی احمدی گفت: خشکبار و آجیل نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد گران شده و این گرانی ناشی از افزایش هزینه های تولید است. رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران افزود: عوال موثر بر افزایش هزینه تولید افزایش هزینه بیمه، مالیات و هزینه حمل و نقل است بطوری که در مواردی حتی هزینه حمل و نقل از هزینه کالا نیز بیشتر است.

* 2 دلیل برای کاهش 70 درصدی فروش
وی با اشاره به افت فروش نسبت به سال گذشته بیان داشت: حدود 70 درصد نسبت به سال گذشته افت فروش داشته ایم که عوامل موثر بر این موضوع مسائل مربوط به کرونا و امتناع مردم از خرید مواد غذایی فله ای و همچنین کاهش سطح درآمد است.

احمدی با بیان اینکه آجیل و خشکبار فاقد قیمت مصوب است، گفت: حداقل و حداکثر قیمت برای آجیل شب یلدا بین 120 تا 170 هزار تومان تعیین شده است. احمدی بیان داشت: البته اعلام قیمت آجیل شب لیدا بین 120 تا 170 هزار تومان به منزله این نیست که آجیلی به قیمت بالاتر یا پایین تر از قیمت مذکور عرضه نمی شود بلکه ممکن است با تغییر ترکیب ، محتویات و کیفیت آجیل قیمت هر کیلوگرم از این محصول بیش از قیمت 170 هزار تومان شود.

وی اظها ر داشت: در قیمت 120 تا 170 هزار تومان معمولا مواد بکار گرفته بصورت پسته و فندق است اما اگر قرار باشد بجای پسته از مغز پسته و بجای فندق از مغز فندق در ترکیب آجیل شب یلدا استفاده شود قطعا قیمت افزایش می یابد و حتی ممکن است بیش 50 هزار تومان این اختلاف قیمت در هر کیلوگرم ایجاد شود.

احمدی اظهار داشت: البته آجیل شب یلد به قیمت کمتر از هر کیلوگرم 120 هزار تومان نیز در بازار موجود است و قطعا این آجیل از کیفیت پایین تری برخوردار است. وی همچنین بیان داشت: بخشی از آجیل از محل واردات تامین می شود بطوریکه بادام هندی یکی از کالاهای وارداتی در این بخش است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |