جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 13017 14:23 1394/03/09
آبی وجود ندارد که کرخه برق تولید کند!

آبی وجود ندارد که کرخه برق تولید کند!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آبی وجود ندارد که کرخه برق تولید کند!

آبی وجود ندارد که کرخه برق تولید کند!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر نیرو گفت: طرح غدیر هزینه‌های هنگفتی برای ما داشت اما بسیاری از شهرها و روستاهای استان از آن بهره مند شدند.

حمید چیت چیان در مراسم افتتاحیه پروژه های شبکه آبیاری و زهکشی دز و پروژه افزایش ظرفیت آب آبادان اظهارکرد: آب این طرح فعلا از سد کرخه تامین می شود و پس از اتمام اجرا، آب آن از دز تامین خواهد شد.

وی افزود: طرح آبرسانی غدیر طرح بسیار مهمی است که تاکنون مشابه آن در کشور و حتی به این وسعت در جهان دیده نشده است.

چیت‌چیان تصریح کرد: به دلیل منابع آبی محدود، امکان تخصیص آب به تمام استان از کنترل مدیران ما خارج است و درحدی که منابع آبی وجود داشته باشد، آب تخصیص می یابد.

وی عنوان کرد: توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی هویزه و افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ قیصریه کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است که موجب می شود آب مطلوب بیشتری در اختیار مردم خرمشهر و آبادان قرار گیرد.

وزیر نیرو تصریح کرد: چند سالی است در اثر تحریم میزان صادرات نفت کمتر شده و این مساله در کنار مشکلات دیگر بار سنگینی را بر دوش دولت گذاشته است زیرا دولت باید علاوه بر تعهدات قبلی پروژه های دیگری را نیز اجرا کند.

وی در مورد توسعه زمین های کشاورزی و شبکه های آبیاری و زهکشی اظهارکرد: همه می دانیم 14 سال است که کشور در شرایط خشکسالی مستمر قرار گرفته و بر اساس آمارها، کشور ما چنین شرایط خشکسالی را تجربه نکرده است.

وی بیان کرد: کشور ما اصولا دریک منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و خشکسالی‌های طولانی و پی درپی به محدودیت منابع آب آن منجر شده است بنابراین برنامه ریزی های مصرف آب باید به سمت صرفه جویی پیش برود.

وزیر نیرو عنوان کرد: به طور نمونه درچند سال اخیر آورد آب حوضه کرخه از 2 میلیارد مترمکعب بالاتر نرفته است در حالی که قبلا آورد این حوضه از 7 میلیارد مترمکعب بیشتر بود و باید کشاورزان به این مساله توجه کنند که از این پس آب رابه شیوه گذشته استفاده نکنند و برای مقابله با بحران کمبود آب جهت افزایش راندمان آبیاری از شیوه های نوین آبیاری استفاده کنند.

چیت چیان تصریح کرد: اگر ما 10 درصد از مصارف آب کشاورزی را کاهش دهیم بسیاری از مشکلات آب حل می شود. چند سالی است که نیروگاه کرخه به دلیل کم آبی، برق تولید نکرده است.

 
 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |