پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 139316 14:59 1400/02/06
آئین‌نامه اجرایی مناقصات بیمه خسارات مشترکان برق تصویب شد

آئین‌نامه اجرایی مناقصات بیمه خسارات مشترکان برق تصویب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
آئین‌نامه اجرایی مناقصات بیمه خسارات مشترکان برق تصویب شد

آئین‌نامه اجرایی مناقصات بیمه خسارات مشترکان برق تصویب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، هیئت وزیران در اجرای تکلیف مقرر در بند (هـ) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، آئین‌نامه اجرایی مربوط به سقف و نحوه برگزاری مناقصه جهت بیمه خسارات مالی و جانی مشترکان شهری، روستایی و سکونتگاهی عشایری گاز و برق را به تصویب رساند.

به موجب آئین‌نامه فوق، سقف مبلغ مناقصه، معادل سقف اعتبارات مندرج در ردیف‌های مربوط در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و در حد وصولی ردیف‌های درآمدی مندرج در قانون مذکور و بر اساس نرخ‌های مقرر در مفاد بند (هـ) تبصره (۶) قانون یاد شده و شامل واحدهای مسکونی و تجاری در پایان سال ۱۳۹۹ با پوشش تمامی مشترکان جدید در قالب ۲۵ درصد افزایش یا کاهش حجم قرارداد منعقد شده است.

نحوه برگزاری مناقصه نیز از طریق سازوکار قانون برگزاری مناقصات به صورت عمومی یا محدود بر اساس بالاترین میزان تعهدات پیشنهادی بیمه‌گران است.

همچنین بر اساس این مصوبه، میزان تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر حداقل معادل تعهدات مناقصه سال قبل و متناسب با حق بیمه مصوب سال‌جاری است.

شرکت‌های بیمه گر با هماهنگی‌ وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند با صدور بیمه‌نامه، مشترکان را از حقوق خود مطلع و متناسب با مبالغ دریافتی شرکت بیمه مربوط، خسارات وارد شده را جبران کنند.

همچنین شرکت‌های بیمه‌گر منطقه، حوادث ناشی از موضوع این بند را در کمتر از دو ماه بررسی و حداکثر تا سه ماه پرداخت می‌کنند، خواه حوادث در بیرون یا داخل منزل اتفاق افتاده باشد.

شرکت‌های بیمه‌گر موظفند شرایط و ضوابط بیمه مشترکان برق و گاز را از طریق پورتال خود اعلام کنند و شرکت‌های برق و گاز پس از عقد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌گر، برای یک‌بار نسبت به اطلاع‌رسانی به مشترکان از طریق پیامک اقدام کنند.

اصلاح مصوبه تعیین تعرفه هزینه جبران افت سفره‌های آب زیرزمینی

هیئت وزیران در ادامه جلسه به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه مربوط به تعیین تعرفه هزینه جبران افت سفره‌های آب زیرزمینی را اصلاح کرد.

به موجب این اصلاحیه، مقرر شد وجوه دریافتی حاصل از تعرفه هزینه‌های جبران افت سفره‌های آ‌ب زیرزمینی، به حساب درآمدهای عمومی واریز و مطابق ترتیب مقرر در ماده (۵۷) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و آیین نامه اجرایی آن به مصرف برسد.

همچنین بر اساس اصلاح مصوبه مذکور، تخفیف ۴۰ درصدی در پرداخت هزینه‌های جبرانی که برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نظر گرفته شده بود، لغو شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |