پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 194899 13:46 1401/06/19
۵۰۰ سایت اینترنتی فروش کالای قاچاق مسدود شد

۵۰۰ سایت اینترنتی فروش کالای قاچاق مسدود شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
۵۰۰ سایت اینترنتی فروش کالای قاچاق مسدود شد

۵۰۰ سایت اینترنتی فروش کالای قاچاق مسدود شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، عبدالله هندیانی در نشستی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا در فضای مجازی اظهار داشت: فضا مجازی را رها نکرده‌ایم و در راستای شفافیت، برای مبارزه با قاچاق، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رصد و ساماندهی می‌شوند و تمام کسب‌و کارهای اینترنتی برای ادامه فعالیت خود باید نسبت به اخذ اینماد اقدام کنند.

وی ادامه داد: با هدف مبارزه با قاچاق کالا در فضای مجازی، فارغ از اینستاگرام و تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، چیزی حدود 400 الی 500 سایت اینترنتی که نسبت به فروش کالای قاچاق اقدام کردند را مسدود کردیم.       

 معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به دستور‌العمل مبارزه با قاچاق کالا در فضای مجازی گفت: مرکز به هیچ عنوان به دنبال سخت‌ کردن ادامه فعالیت سایت‌هایی که تا به امروز درست کار کرده‌اند، نیست اما فضای مجازی را هم رها نمی‌کنیم.

هندیانی با اشاره به سایت ثبت شکایت برای فروش کالای قاچاق در فضای مجازی اظهار داشت: شاید خریدار انگیزه‌ای برای ثبت شکایت نداشته باشد اما طبق دستورالعمل ابلاغ شده باید درگاهی واحد برای ثبت شکایت عموم مردم ایجاد می‌شد و همچنین دستگاه‌ها هم امکان ثبت شکایت را داشته باشند که البته این موضوع جنبه گزارش‌دهی دارد تا ثبت شکایت.

وی افزود: طبق ماده 12 این دستور‌العمل در راستای تشدید پایش و مقابله با قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی دستگاه‌های کاشف به صورت مستمر نسبت به رصد فضای مجازی با هدف شناسایی مصادیق مجرمانه اقدام می‌کند.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره نحوه برخورد با متخلفان گفت: دستگاه‌ها در صورت کشف و شناسایی جرایم و تخلفات طبق قانون ومصادیق مجرمانه باید نسبت به ثبت و ارسال احضار تخلف برای کسب و کار اینترنتی مختلف فعال در زیر سامانه نظارت اقدام کند.

هندیانی تاکید کرد: پس از آن کسب و کار اینترنتی متخلف باید در 72 ساعت نسبت به برررسی و رفع تخلف از طریق زیرسامانه اقدام کند. باید توجه داشته باشند که احضار تنها یک بار در سال انجام می‌شود و در صورت تکرار، برخوردها شدیدتر خواهد شد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در بحث فروش کالا در فضای مجازی خدمات پس از فروش است که تمام کسب و کارهای اینترنتی باید برای کالایی که به فروش می‌رسانند، شناسه گرانتی را اخذ و به مشتری ارایه دهند و در غیر این صورت مشکوک به کالای قاچاق خواهد بود.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به شناسایی پیامک‌های فروش کالای قاچاق اظهار داشت: دستگاه‌ها موظف هستند که با همکاری وزارت ارشاد، وزارت ارتباطات، و اتحادیه اصناف به ضورت مستمر  نسبت به رصد و پایش تبلیغات کالای قاچاق در فضای مجازی از جمله اینترنت، تلفن همراه و ماهواره و اعلام تخلف اقدام کنند و در صورت احراز تخلف مراتب را جهت رسیدگی به مراجع ذی صلاح اعلام کنند. همچنین برای مقابله با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی کالا وارز قاچاق باید سرشماره های  پیامکی برای برخوردهایی مانند مسدود سازی یا قطع دسترسی به کارگروه ساماندهی ارایه شوند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |