جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 179253 11:37 1401/02/24
کیفیت ساخت و ساز مسکن کاهش یافته است

کیفیت ساخت و ساز مسکن کاهش یافته است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کیفیت ساخت و ساز مسکن کاهش یافته است

کیفیت ساخت و ساز مسکن کاهش یافته است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، مسعود زریبافان در رابطه با کاهش کیفیت ساخت  و سازها در کشور اظهار کرد: اگر مهندسان ناظر به شهرداری گزارش بدهد که سازنده 2 متر اضافه ساخته است، جلو کار را می‌گیرند.

وی ادامه داد: «اما اگر مهندس ناظر گزارش بدهد که به جای آرماتور 18 از آرماتور 10 استفاده کرده، شهرداری جلوی ساخت و ساز را نمی‌گیرد. مقصر شهرداری است و مهندس ناظر کار  خودش را انجام داده است.»

وی افزود: شهرداری باید محکم پشت سر مهندس ناظر بایستد اما این کار را نمی‌کند. آخر کار هم شهرداری می‌گوید «کاری ندارم برو و مهندس ناظر را راضی کنید تا به شما پایان کار بدهم.»

وی بیان کرد: «مالک هم آنقدر به مهندس فشار می‌آورد آنقدر تهدید می‌کند که آخر سر مهندس را تغییر می‌دهند. مهندس ناظری که کارش را خوب انجام داده مجبور به انصراف می‌شود و یک مهندس متخلف می‌آید و پول می‌گیرد و تایید می‌کند که اینجا شهرداری مقصر است.»

کارشناس مسکن اضافه کرد: چگونه قانون می‌گوید اگر دیوان عدالت اداری رای را به یک مدیر متخلف داد آن مدیر باید حکم را اجرا کند در غیر اینصورت متخلف است و تا عزلش پیش می‌رود. در ساخت و سازها نیز شهرداری‌ها باید اینگونه باشند.

زریبافان تاکید کرد:‌ اگر مهندس ناظر وظیفه خود را انجام داده،‌شهرداری باید به گزارش تمکین کند و جلوی ساخت و ساز را بگیرد و تا زمان رفع خلف اجازه ادامه کار را به مالک ندهد.

وی با بیان این‌که کیفیت ساخت و ساز در کشور روند صعودی داشته اما هنوز ایده‌آل نیست، گفت:‌ در همین  تهران (دهه 60) برای فونداسیون ساختمان یک چاله حفر می‌کردند مانند چاه، یک قوطی روی آن می‌گذاشتند و داخل آنرا ملات می‌ریختند!

وی با اشاره به این‌که شهرداری باید فرآیندهای صدور پروانه ساختمانی را تسهیل کند، اظهار کرد: شهرداری ایرادات را یکی، یکی می‌گیرد. باید ایرادات را با هم به مالک بگوید تا یکجا همه آنها را برطرف کند و فرآیند ساخت و ساز مسکن را طولانی می‌کنند. این مسئله باعث کاهش کیفیت ساخت و سازها می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |