چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 163429 13:18 1400/09/07
کنفرانس تجارت جهانی به دلیل سویه جدید کرونا لغو شد

کنفرانس تجارت جهانی به دلیل سویه جدید کرونا لغو شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کنفرانس تجارت جهانی به دلیل سویه جدید کرونا لغو شد

کنفرانس تجارت جهانی به دلیل سویه جدید کرونا لغو شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، کنفرانس وزیران هفته آینده سازمان تجارت جهانی (WTO) که بزرگترین گردهمایی این سازمان در 4 سال گذشته محسوب می‌شود، روز جمعه در یک تصمیم لحظه آخری به دلیل سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون Omicron به تعویق افتاد.

دوازدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی (MC12) قبلاً یک بار به دلیل همه‌گیری به تعویق افتاده است. در ابتدا قرار بود در ژوئن 2020 در نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار شود.

سازمان تجارت جهانی امیدوار بود که این گردهمایی 4 روزه در ژنو روح تازه‌ای به این سازمان فلج شده که سال‌ها در تلاش برای حل مسائلی مانند یارانه‌های ماهیگیری است، بدمد.

اوکونجو-ایویلا، مدیرکل جدید سازمان تجارت جهانی، همچنین امیدوار بود، برخلاف احتمالات، به پیشرفتی در جهت توافق در مورد لغو حق اختراع واکسن کووید دست یابد و ثابت کند که این سازمان نقش مثبتی در مبارزه با همه‌گیری دارد.

اما ساعاتی پس از آن که کرونای اومیکرون موجب نگرانی از سوی سازمان بهداشت جهانی شد، این کنفرانس 4 روز قبل از شروع خود به تعویق افتاد.

نگرانی های پیرامون گسترش این سویه جدید باعث شد که کشورها پروازها از جنوب آفریقا را ممنوع کنند، جایی که این سویه برای اولین بار در 9 نوامبر شناسایی شد.

اوکونجو-ایویلا گفت: این یک توصیه آسان نبوده است. اما به عنوان مدیر کل، اولویت من سلامت و ایمنی همه شرکت کنندگان در نشست MC12، وزیران، نمایندگان کشورها و جامعه مدنی است. بهتر است که احتیاط کنیم.

داچیو کاستیلو، رئیس شورای عمومی سازمان تجارت جهانی، یک فراخوان برای برگزاری جلسه اضطراری با همه 164 کشور عضو صادر کرد تا در مورد وضعیت اومیکرون، از جمله محدودیت های سفر و الزامات قرنطینه صحبت کند.

اعضا به اتفاق آرا از درخواست تعویق نشست وزیران حمایت کردند.

اوکونجو-ایویلا گفت که محدودیت های سفر مانع از رسیدن بسیاری از وزرا به ژنو شده و مشارکت برابر را غیرممکن می کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |