جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 154018 12:38 1400/06/23
کمک ۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به لبنان

کمک ۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به لبنان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کمک ۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به لبنان

کمک ۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به لبنان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، وزارت دارایی لبنان اعلام کرد که قرار است این کشور روز پنجشنبه یک میلیارد و 135 میلیون دلار دارایی ذخیره موسوم به حق برداشت مخصوص (SDR)، از صندوق بین المللی پول دریافت کند.

این اقدام صندوق بین المللی پول در حالی رخ می‌دهد که رهبران لبنان هفته گذشته بر سر تشکیل دولت جدید موافقت کردند و موجب بیرون آمدن این کشور از یک بن بست سیاسی شدند.

این تخصیص بودجه شامل 860 میلیون دلار مصوب امسال و 275 میلیون دلار مصوب سال 2009 می‌شود که به حساب بانک مرکزی لبنان واریز خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: وزارت دارایی از صندوق بین المللی پول خواسته بود که حقوق برداشت مخصوص را به لبنان منتقل کند، به ویژه آن‌هایی که از سال 2009 تصویب شده بود.

بیشتر بخوانید

میشل عون، رئیس جمهور لبنان، در تاریخ 10 سپتامبر تشکیل دولت را پس از یک سال بن بست سیاسی اعلام کرد و راه را برای آغاز مجدد مذاکرات این کشور با صندوق بین المللی پول برای ارائه بسته کمک هموار کرد.

بر اساس بیانیه‌ای در توییتر، آقای عون روز دوشنبه گفت که امیدوار است برنامه سیاست کابینه جدید شامل از سرگیری مذاکرات با صندوق بین المللی پول باشد.

تخصیص بودجه صندوق بین المللی پول به این کشور که با یکی از عمیق‌ترین بحران‌های مالی و اقتصادی تاریخ خود روبرو است، بسیار مورد نیاز خواهد بود.

در گزارش اخیر سازمان ملل آمده است که هفتاد و هشت درصد از مردم لبنان در فقر به سر می‌برند چرا که کاهش یارانه‌ها منجر به افزایش شدید هزینه‌های اصلی مانند سوخت و نان شده است.

در این گزارش که توسط دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد منتشر شده است، 378.5 میلیون دلار بودجه برای برنامه واکنش اضطراری به بحران مورد نیاز است.

حق برداشت مخصوص یک دارایی ذخیره بین المللی است که توسط وام دهنده مستقر در واشنگتن یعنی صندوق بین المللی پول برای تکمیل ذخایر رسمی کشورهای عضو ایجاد شده است.

هنگامی که اعضای این صندوق بودجه تخصیصی خود را دریافت کردند، می‌توانند آن را به عنوان بخشی از ذخایر ارزی خود نگه دارند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |