چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 196699 11:14 1401/07/06
کشاورزی لوکوموتیو رشد و توسعه اقتصادی کشور است

کشاورزی لوکوموتیو رشد و توسعه اقتصادی کشور است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کشاورزی لوکوموتیو رشد و توسعه اقتصادی کشور است

کشاورزی لوکوموتیو رشد و توسعه اقتصادی کشور است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای معاونین وزارت جهاد کشاورزی بر اهمیت افزایش نظارت و کنترل‌های بهداشتی محصولات کشاورزی، دامی و آبزی در راستای تولید محصولات باکیفیت و افزایش صادرات تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: تولید محصولات کشاورزی سالم، استاندارد و باکیفیت از جمله مهمترین رسالت‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در این راستا اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد صادرات محصولاتی نظیر پرتغال، کیوی، سیب و ... به کشورهای دنیا از جمله چین هستیم.

وی اظهار داشت: در سال زراعی پیش رو کشت قراردادی گندم با جدیت پیگیری خواهد شد و در این راستا از کارخانجات و صنایع مرتبط با آرد و نان در مسیر کشت قراردادی گندم حمایت خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزی قراردادی، گفت: در حوزه تامین مالی نیز به واسطه ابلاغ شیوه‌نامه تامین مالی کشاورزی قراردادی توسط بانک مرکزی، بانک‌های تجاری موظف به ارائه خدمات مالی به پروژه‌های کشاورزی قراردادی هستند.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: معتقدیم کشاورزی لوکوموتیو توسعه اقتصادی کشور است، این بخش طی چند سال گذشته (از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰) و همزمان با اوج تحریم‌ها متوقف نشده و تنها بخش اقتصادی بوده که در آن سال‌ها رشد مثبتی داشته است، بنابراین با تمام توان در راستای تقویت بخش کشاورزی حرکت می‌کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |