جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 110541 08:03 1399/06/11
کرونا 24 درصد از اقتصاد هند را بلعید

کرونا 24 درصد از اقتصاد هند را بلعید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کرونا 24 درصد از اقتصاد هند را بلعید

کرونا 24 درصد از اقتصاد هند را بلعید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، تداوم محدودیتهای رفت و آمدی و ممنوعیت فعالیت کسب و کارها باعث شد که رشد اقتصادی ششمین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه منتهی به ژوئن به منفی ۲۳.۹ درصد برسد که از زمان ثبت آمارهای رشد، بی سابقه بوده است.

آنطور که وزارت آمار هند اعلام کرده، بخش بزرگی از این کاهش رشد مربوط به منفی شدن رشد بخش و ساز بوده که در سه ماهه دوم سال رشد آن منفی ۵۰.۳ درصد بوده است. حمل و نقل با منفی ۴۷ درصد و تولید با رشد منفی ۳۹.۳ درصدی، دیگر بخش های اصلی کاهنده رشد اقتصادی بوده اند.

طی این مدت میزان صادرات هند ۱۹.۸ درصد و میزان واردات این کشور نیز ۴۰.۴ درصد کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر اما بهترین عملکرد رشد مربوط به بخش مزارع با رشد ۳.۴ درصد بوده است. متوسط رشد اقتصادی هند در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ معادل ۷.۷ درصد بوده است که سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی در بین اقتصادهای بزرگ جهان محسوب می شود.

رشد اقتصادی هند در سه ماهه دوم سال گذشته ۸ درصد بود. آخرین بار در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۳ رشد ۴.۳ درصدی به ثبت رسیده بود.

دهمچنین رشد اقتصادی لهستان نیز به کمترین سطح خود رسیده است. ر سه ماهه دوم امسال اقتصاد لهستان ۱۳.۹ درصد کوچکتر شده است که ۹.۲ درصد کمتر از رشد ثبت شده سه ماهه قبل و ۱.۲ درصد کمتر از پیش بینی های قبلی بوده است.

این رشد که بدترین عملکرد فصلی لهستان از زمان ثبت آمارهای مربوطه بوده بیشتر از همه تحت تاثیر کاهش رشد بخش تقاضای خارجی قرار گرفته است که رشد آن طی این مدت منفی ۳۶.۱ درصد اندازه گیری شده است. واردات با منفی ۲۸.۱ درصد و تقاضای داخلی با منفی ۱۰.۶ درصد از دیگر بخش های موثر بر این عملکرد بوده اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |