جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 152907 14:53 1400/06/14
کرونا 2 میلیون کارگر ساختمانی را بیکار کرد

کرونا 2 میلیون کارگر ساختمانی را بیکار کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کرونا 2 میلیون کارگر ساختمانی را بیکار کرد

کرونا 2 میلیون کارگر ساختمانی را بیکار کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، با فرارسیدن فصل پاییز، و رسیدن فصل سرد سال, همچنین همزمان با فراگیرشدن بحران کرونا در کشور,  به نظر می‌رسد کارگران فصلی، اعم از کارگران ساختمانی، روزمزد و کشاورزی، منابع درآمدی خود را از دست خواهند داد. از سوی دیگر به دلیل تبعات اقتصادی کرونا، تورم فراگیر و بیکاری فزاینده در فصل‌های گرم سال یعنی در تابستان و بهار، میزان درآمد این بخش از کارگران کشور از ابتدای سال جاری با کمبود و نزول شدیدی مواجه شده است. از این جهت، بخشی مهم از کارگران کشور در خطر سقوط معاش و مهلکه فقر قرار دارند. با این حال انتظار این کارگران حمایت است تا بتوانند از این وضعیت نجات یابند.

 *بیکاری 2 میلیون کارگر ساختمانی فصلی باشیوع کرونا 

کارنامی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بیش از 2 میلیون کارگر ساختمانی فصلی به مدت 18 ماه است به دلیل کرونا بیکار شده‌اند. امیدواریم مجلس و دولت با تعامل با همدیگر بتوانند مشکلات کشور را حل کنند و منشأ خدمات بهتری برای مردم باشند.

 بابایی با بیان اینکه بحث کرونا در استان مازندران و همچنین زیرساخت های بهداشتی و درمانی بسیار مهم است، افزود: انتظار می رود وزیر بهداشت در اولین فرصت به استان مازندران سفر و زیرساخت های بهداشتی و درمانی را از نزدیک مشاهده کند به ویژه ویروس پیشرفته کرونا که در مازندران رکورد زده و به دغدغه جدی مردم تبدیل شده است.

نماینده مردم ساری با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن رتبه بندی معلمان، گفت: فرهنگیان از دولت و مجلس توقع دارند، امیدواریم که پاسخگوی مطالبات آن ها باشیم.

وی با انتقاد از اینکه بیش از 2 میلیون کارگر ساختمانی فصلی به مدت 18 ماه است به دلیل کرونا بیکار شده اند، گفت: این افراد حتی بیمه هم نیستند، رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توجه به کارگران تاکید کردند البته اتفاق که نیفتاد و نیاز است دولت به ویژه مجلس نشست ویژه ای را برای تعیین تکلیف وضعیت این کارگران برگزار کند و حمایت از آن ها در اولویت قرار گیرد.

 *دغدغه های کارگران فصلی 

شغل مناسب و درآمد کافی، دوری از خانواده، افزایش بیکاری، نبود امنیت شغلی و نداشتن بیمه همچنین نبود مکان مناسب برای اسکان در محل کار، قصه پرغصه کارگران فصلی است که برای یافتن شغل به کلانشهرها مهاجرت کرده‌اند و در حال حاضر نیز با شیوع کرونا میلیون‌ها کارگر فصلی را با بیکاری روبه‌رو کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |