پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 156588 17:12 1400/07/12
کاهش ۵۶ درصدی مصرف کاغذ و پلاستیک در محصولات بهداشتی و مراقبت خانگی

کاهش ۵۶ درصدی مصرف کاغذ و پلاستیک در محصولات بهداشتی و مراقبت خانگی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کاهش ۵۶ درصدی مصرف کاغذ و پلاستیک در محصولات بهداشتی و مراقبت خانگی

کاهش ۵۶ درصدی مصرف کاغذ و پلاستیک در محصولات بهداشتی و مراقبت خانگی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی کالاهای مصرفی در ایران موفق شد حجم پلاستیک در بسته‌بندی محصولات مراقبت زیبایی و بهداشت شخصی و شوینده خانگی خود را به‌ترتیب، ۶ و ۸ درصد کاهش دهد. همچنین کاهش ضخامت کارتن‌های انتقال محصولات از پنج به سه لایه، درعین حفظ استحکام، صرفه‌جویی ۴۹ درصدی در مصرف کاغذ را در فرآیند بسته‌بندی این محصولات به‌همراه داشته است.

به گزارش جهان اقتصاد، باتوجه ‌به حضور هجده‌ساله در کشور و سرمایه‌گذاری قابل توجه، این شرکت بر آن است از طریق کاهش تولید، پردازش موثر و استفاده چندین‌باره از پلاستیک، تعهد جهانی مجموعه مبنی بر انتقال هدفمند دانش و فناوری و کاهش ۵۰ ‌درصدی تاثیرات زیست‌محیطی محصولات خود را به سرانجام برساند.

از جمله مهم‌ترین تعهدات این شرکت در جهان، کاهش پلاستیک بکر در بسته‌بندی‌های خود به بیش از صدهزار تن تا سال ۲۰۲۵ است که در همین راستا افزایش استفاده از پلاستیک بازیافتی و بسته‌بندی‌های پلاستیکی چند‌بار مصرف، قابل بازیافت و کمپوست، از مهم‌ترین گام‌ها برای کاهش میزان پلاستیک مصرفی مجموعه در ایران بوده است که از طریق مشارکت در توسعه کسب‌و‌کار شرکا و تامین‌کنندگان داخلی میسر شده است.

 درحال حاضر ۱۰۰درصد بسته‌بندی مواد شوینده و ۹۰‌درصد بسته‌بندی محصولات مراقبتی و بهداشت شخصی این شرکت بین‌المللی قابل بازیافت هستند و با اقداماتی از قبیل ارائه سری تک برای دو بطری شوینده در یک بسته‌بندی، گام‌هایی در کاهش مصرف پلاستیک در بین مصرف‌کنندگان ایرانی برداشته است.

به گفته مدیر ارشد ارتباطات و امور برون‌سازمانی این شرکت در جمهوری اسلامی ایران، در راستای ترویج سبک زندگی پایدار و برای کمک به توسعه کسب‌و‌کار تامین‌کنندگان داخلی، ۹۰‌درصد موارد موردنیاز برای بسته‌بندی محصولات مجموعه به‌صورت داخلی تامین می‌شود.

مهدی نورانی، یکی از برنامه‌های آینده این شرکت را کاهش مصرف رزین در محصولات عنوان و تاکید کرد: «در راستای کاهش اثرات سوء زیست‌محیطی ناشی از کسب‌‌و‌کار مجموعه، شرکت یونیلیور از سال ۲۰۱۲ ماده اولیه PVC (نوعی پلاستیک پرکاربرد) را ‌از بسته‌بندی خود حذف کرده است. همچنین از سال ۲۰۱۴ مصرف کیسه پلاستیکی منع و کیسه کاغذی در شرکت استفاده می‌شود که این موضوع باعث کاهش مصرف سالانه ۲۵ تا ۳۰ تن کیسه پلاستیکی بین کارکنان این شرکت شده است.»

جمع‌آوری و پردازش بسته‌بندی پلاستیکی، در کنار افزایش استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی در راس تعهدات سازمانی یونیلیور، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی کالاهای مصرفی در جهان قرار دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |