پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 155093 18:34 1400/06/31
کاهش قیمت های  در حال حاضر احتمالا عمر کوتاهی خواهد داشت

کاهش قیمت های در حال حاضر احتمالا عمر کوتاهی خواهد داشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کاهش قیمت های  در حال حاضر احتمالا عمر کوتاهی خواهد داشت

کاهش قیمت های در حال حاضر احتمالا عمر کوتاهی خواهد داشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش  347درصدی و 2 دلار 26سنت افزایش داشت و به قیمت67دلار و 44سنت رسید.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با افزایش 46 صدم درصدی وبا 28 سنت افزایش به 61 دلارو4سنت رسید.

قیمت نفت روز چهارشنبه در واکنش به آماری که کاهش بیش از حد انتظار ذخایر سوخت آمریکا در هفته گذشته را نشان داد، بیش از یک دلار افزایش یافت و به صعود شب گذشته افزود.

پس از فشار ناشی از نگرانیهای بازار نسبت به ورشکستگی احتمالی گروه سازنده املاک اورگرند چین در روز دوشنبه، توجه بازار نفت به سمت نگرانیهای محدودیت عرضه برگشت.

راویندرا رائو، نایب رییس شرکت کوتاک سکیوریتیز گفت: نفت تحت تاثیر گزارش هفتگی موسسه امریکن پترولیوم تقویت شده است. قیمتها در آستانه انتشار گزارش رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا و تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در بازه محدودی ثابت مانده اند. در آینده نزدیک، نفت ممکن است همسو با بازارهای دیگر روند صعودی را دنبال کند.

طبق گزارش موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۷ سپتامبر به میزان ۶.۱ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است که بسیار بزرگتر از کاهش ۲.۴ میلیون بشکه است که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند. بازار اکنون منتظر آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز جاری است تا کاهش بزرگ ذخایر نفت و سوخت را تایید کند.

جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA گفت: با توجه به عوامل حمایت کننده مختلف در فضای انرژی به خصوص قیمت بالای گاز طبیعی که جذابیت نفت به عنوان سوخت جایگزین را تقویت کرده و تقاضای فیزیکی قوی، کاهش قیمتها در حال حاضر احتمالا عمر کوتاهی خواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می رود قیمت جهانی گاز در زمستان امسال رکوردشکنی کند زیرا تابستان داغ نیمکره شمالی باعث کاهش سطح ذخایر در بازارهای بزرگ شده است.

پس از این که شرکت رویال داچ شل که بزرگترین تولیدکننده در خلیج مکزیکوی آمریکاست، اعلام کرد خسارت وارد شده به تاسیسات انتقال فراساحلی این شرکت تولید را تا اوایل سال آینده کاهش خواهد داد، انتظار می رود عرضه محدودتر شود.

عامل دیگری که از قیمتها پشتیبانی کرد اظهارات دو منبع آگاه در اوپک پلاس بود که گفتند اوپک پلاس برای افزایش تولید به سطح توافق شده به سختی تقلا می کند. عمده کاهش تولید مربوط به کشورهای نیجریه، آنگولا و قزاقستان است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |