پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 120793 15:30 1399/09/01
کاهش اندک قیمت سیمان سفید

کاهش اندک قیمت سیمان سفید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کاهش اندک قیمت سیمان سفید

کاهش اندک قیمت سیمان سفید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا،، معدن وتجارت گویای آن است که سیمان خاکستری تیپ ۳۲۵- ۱ فله هرتن در شهر یور امسال دو میلیون و ۷۹۷ هزار و ۱۲۶ ریال بود و نسبت به مرداد ماه ۹۹ که دو میلیون و ۹۰۷ هزار و ۵۴۳ ریال بود، افت ۳.۸ درصدی را ثبت کرد.

ضمن اینکه نسبت به شهریور ماه ۹۸ که هرتن دو میلیون و ۲۳۹ هزار و ۶۹۶ ریال بود، افزایش ۲۴.۹ درصدی دارد.

همچنین سیمان خاکستری تیپ ۳۲۵- ۱ پاکتی در شهریور امسال هر پاکت ۱۷۷ هزار و هفت ریال نرخ داشت که در مقایسه با مرداد ماه با قیمت ۱۸۱ هزار و ۵۷۷ ریال کاهش ۲.۵ درصدی را نشان می دهد.

شهریور ماه ۹۸ این نوع سیمان پاکتی به ازای هر پاکت ۱۴۱ هزار و ۴۹۰ ریال بود که اکنون افزایش ۲۵.۱ درصدی را ثبت کرد.

کاهش ۳.۷ درصدی سیمان فله تیپ ۲
علاوه براین سیمان خاکستری تیپ ۲ فله تیپ ۲ در شهریور۹۹ به ازای هرتن دو میلیون و ۸۰۳ هزار و ۲۱۲ ریال نرخ داشت که نسبت به مرداد امسال با قیمت هرتن دو میلیون و ۹۰۹ هزار و ۵۱۳ ریال افت ۳.۷ درصدی یافت، اما در مقایسه با شهریور ماه پارسال که هر تن دو میلیون و ۲۵۲ هزار و ۱۸۷ ریال بود، افزایش ۲۴.۵ درصد را نشان می دهد.

افت قیمت ۴.۱ درصد سیمان پاکتی تیپ ۲
بررسی آمار وزارت صنعت، نشانه آن است که در شهر یورماه امسال قیمت هر پاکت سیمان خاکستری تیپ ۲ برابر با ۱۷۹ هزار و ۹۳۶ ریال بود که نسبت به مرداد ۹۹ با رقم ۱۸۷ هزار و ۶۲۱ ریال ، افت ۴.۱ درصدی داشت. ضمن اینکه در مقایسه با شهریورماه ۹۸ که هرپاکت ۱۴۲ هزار و ۴۸۰ ریال بود، افزایش ۲۶.۳ درصدی یافت.

کاهش اندک قیمت سیمان سفید
باستناد داده های وزارتخانه یاد شده، هر پاکت ۵۰ کیلو گرمی سیمان سفید در شهریورماه امسال به ارزش ۳۲۸ هزار و ۱۵۶ ریال عرضه شد که نسبت به مرداد ۹۹ با رقم ۳۳۰ هزار و ۴۸۰ ریال کاهش ۰.۷ درصدی را ثبت کرد، اما در برابر نرخ شهریورماه پارسال که هر پاکت ۲۴۱ هزار و ۵۲۶ ریال بود، ۳۵.۹ درصد رشد دارد.

قیمت هرپاکت گچ سفید
هرپاکت گچ سفید ۴۰ کیلو گرمی برابر جداول آماری ثبت شده وزارت صنعت در شهریورماه ۹۹ به قیمت یکصد هزار و ۹۶۷ ریال بود و نسبت به مرداد ماه امسال که یکصد هزار و ۲۴۲ ریال نرخ داشت، افزایش ۰.۷ درصدی را ثبت کرد، ضمن اینکه در مقایسه با شهریور ماه سال گذشته که هر پاکت ۸۲ هزار و ۳۷۸ ریال بود، رشد ۲۲.۶ درصدی را نشان می دهد.

تولید سیمان در ۶ ماهه نخست امسال به رقم ۳۵ میلیون و ۶۳۹.۶ هزار تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش ۱۴.۴ درصدی را ثبت کرد.
نیمه نخست سال ۹۸ میزان تولید سیمان کشور ۳۱ میلیون و ۱۵۳.۵ هزار تن بود ، ضمن اینکه واحد های سیمانی کشور در شهر یور ۹۹ میزان تولید خود را به رقم ۶ میلیون و ۵۸ هزار تن رساند ند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |