جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 195242 08:32 1401/06/22
پیش بینی 3000 میلیارد تومان برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

پیش بینی 3000 میلیارد تومان برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیش بینی 3000 میلیارد تومان برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

پیش بینی 3000 میلیارد تومان برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی اکبر محرابیان" در حاشیه بازدید از نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی انرژی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره امکان صادرات برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر اظهار داشت: این نیروگاه‌ها با توجه به کیفیت برق تولیدی امکان صادرات برق به صورت 24 ساعته و 12 ماهه را ندارند، بنابراین نیاز است عملیات تبدیل انرژی صورت گرفته و برق آن‌ها به صورت خطی امکان صادرات را پیدا کند.
وزیر نیرو این فرآیند را در دست مطالعه عنوان کرد و افزود: نتایج بررسی‌ها و تصمیمات در این باره اعلام خواهد شد.
محرابیان درباره تدابیر اتخاذ شده برای توجیه‌پذیرکردن تولید برق تجدید‌پذیرها نیز اظهار کرد: قیمت یارانه‌ای سوخت نیروگاه‌ها مهم‌ترین مانع توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر است، بنابراین با استفاده از ظرفیت ماده 12 قانون رفع موانع تولید پیش‌بینی شده است از محل صرفه‌جویی سوخت حاصل از توسعه این نیروگاه‌ها، سرمایه‌گذاری‌ در این بخش توسعه یابد.
وی درباره مدل مالی پیش‌بینی‌شده برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز خاطرنشان کرد: امسال در قانون بودجه برای اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید ردیف ثابت و مشخصی با اعتبار 3000 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که این ردیف متناسب با رشد صنعت تجدید پذیر و ظرفیت‌های موجود می‌تواند سالانه افزایش یابد.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت نیرو برای توسعه برق تجدیدپذیر توسط صنایع گفت: در بخش تولید برق تجدیدپذیر برای اقشار حمایتی نیز نصب 110 هزار سامانه 5 مگاواتی پیش‌بینی شده است که برق آن‌ها با نرخ حمایتی خریداری خواهد شد و شرایط معیشتی خوبی را برای این اقشار فراهم می‌آورد.
محرابیان همچنین درباره برنامه‌های تبادل برق با دیگر کشورها گفت: یکی از برنامه‌های مهم وزارت نیرو افزایش تبادل برق با کشورهای همسایه است، برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای بوده است که بتوانیم 80 درصد صادرات انرژی و 20 درصد واردات داشته باشیم. هم‌اکنون نیز صادرات قابل توجهی داریم که با نزدیک شدن به شرایط ایده‌آل تولید و مصرف صادرات را افزایش خواهیم داد.
 وزیر نیرو درباره تامین برق زمستان گفت: وزارت نفت طبق برنامه‌ای که برای تامین انرژی زمستان داده‌ایم کار را مدیریت می‌کنند و امیداورایم  با تجربه موفقی که در زمستان سال قبل داشتیم، امسال هم سوخت نیروگاه‌ها را تامین و مدیریت کنیم.   



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |