چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 130812 19:59 1399/11/07
پستچی ها هم کرونا می گیرند

پستچی ها هم کرونا می گیرند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پستچی ها هم کرونا می گیرند

پستچی ها هم کرونا می گیرند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

فاطمه نمک شناسان- کارشناس روابط عمومی شرکت ملی پست/
در روزهایی که ادارات کل کشور با کاهش ساعت کاری و دورکاری کارکنان خود تلاش می‌کنند تا آنها را از خطر ابتلا به کرونا حفظ کنند پستچی‌ها با تردد دائمی در شهر و ارتباط با افراد مختلف، هر روز به دل خطر می‌روند در حالی که مشمول شرایط سخت و زیان‌آور هم نمی‌شوند.
با شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفندماه سال 98 و تعطیل شدن بسیاری از کسب و کارها، ادارات خدمات رسانی که به نحوی با مردم سروکار داشتند و امکان تعطیلی آنها وجود نداشت، با همه شرایط سخت ایثارگرانه در کنار مدافعان سلامت در رویارویی با کرونا در خط مقدم قرار گرفتند.
شرکت ملی پست وظیفه داتی خود میداند که در این ایام بحرانی که پای سلامت و جان مردم در میان است با تمام توان و ظرفیت تلاش کند تا امانات و بسته های مردم به موقع به دستشان برسد. وظیفه سنگین کارکنان ادارات پست و شبکه توزیع و نامه رسان‌ها مهم تر از حفظ جان و سلامتشان بود. آنها با تمام وجود پای کار ایستاده‌اند و در خط مقدم با ویروس کرونا مبارزه کردند و با سرعت و اهتمام ویژه در جابجایی مرسولات و خدمات رسانی به موقع و بی‌وقفه حتی در ایام تعطیلات کرونایی نقش آفرینی کردند .
در روزهایی که دسترسی مردم به بازار ، فروشگاهها و مراکز خرید کم شده بود و افراد مجبور بودند به سمت خریدهای اینترنتی بروند و نیازهای خود را از این طریق رفع کنند، شرکت ملی پست به کمک مردم و کسب و کارهای اینترنتی آمد.
در این ایام، مسئولیت سختی بر عهده کارکنان پست قرار داشت. پستچی‌ها خیلی بیشتر از آن روزهای قبل که پاکت های اداری یا بسته‌های کاغذی را به مقصد می‌رساندند، سرشان با رساندن محموله‌هایی که انواع و اقسام کالاها را شامل می‌شود، شلوغ شده است. با ترددهای دائمی در شهر و ارتباط با افراد مختلف هر روز به دل خطر می‌روند. کاری که در این شرایط خاص، طاقت فرسا شده است.
با این حال اگر پستچی‌ها کرونا بگیرند چه می‌شود؟
تا امروز بیش از هراز نفر از کارکنان شرکت ملی پست به کرونا مبتلا شده‌اند و بعد از سپری کردن دوره درمان و قرنطینه به سرکار خود برگشته‌اند، اما متاسفانه در این میان ما 8 نفر از همکاران عزیزمان را در اثر ابتلا به این ویروس از دست دادیم.
همکاران شبکه پستی می بایست در نبود کارکنان مبتلا شده، کارهای آنها را اضافه بر کارهای خود به دوش بکشند و این مسئله کارشان را سخت تر کرده است. افزایش حجم کار، با توجه به اینکه در وضعیت کنونی امکان به کارگیری نیروی جدید نیست و باید از ظرفیت موجود استفاده کرد، فشار مضاعفی به کارکنان مجموعه وارد می‌کند.
شرکت ملی پست در ماه‌های گذشته با وجود تمام خطرات، حتی یک روز تعطیل نبوده و با خدمات‌رسانی خود این امکان را برای بسیاری از هموطنان فراهم کرده ‌است تا در خانه بمانند، حتی در روز اول نوروز، چند صد تن مرسولات پستی توسط پستچی‌ها در تمام کشور جابجا شد. اما این خدمات کمتر دیده شد. پستچی‌ها همیشه قشر مظلوم جامعه بوده‌اند و این موضوع، در ایام کرونا مضاعف پررنگ تر هم شد.
شبکه پستی در تمام ایام کرونایی، شبانه‌روزی بوده و کار لحظه‌ای متوقف نشده است. بر خلاف ادارات دیگر که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و برای جلوگیری از گسترش ویروس می‌توانستند با حضور 50 درصدی سر کار خود حضور داشته باشند، کارکنان پست با تمام ظرفیت و با حداکثرنیرو، ضمن چشم پوشی از مرخصی‌ فعالیت کرده است، زیرا که وظیفه ذاتی خود می‌دانند که در این شرایط سخت، مردم با خیال آسوده‌تری در خانه بمانند و کار اداری و خریدشان توسط پست انجام پذیرد، تا در این روزهای سخت کرونایی از تردد زاید بی‌نیاز شوند.
پستچی‌ها از قدیم پیام آوران مهربانی و شادی بودند و با کوله باری از خاطرات تلخ و شیرین پیام ‌های مردم را جابجا می‌کردند و لبخند تحویل می‌گرفتند. نقش پستچی در ارتباطات و زندگی، همواره از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردار بوده و امروزه حیاتی تر هم شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |